• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

بازدید اسلامی، وزير راه و شهرسازي از ایستگاه راه آهن تربت حیدریه

  • کد خبر : 18074
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
بازدید اسلامی، وزير راه و شهرسازي از ایستگاه راه آهن تربت حیدریه

0 (0) امروز ششم خرداد ۱۳۹۸ صورت گرفت بازدید اسلامی وزير راه و شهرسازي از ایستگاه راه آهن تربت حیدریه ‍ ‍ وزیر راه و شهرسازی در سفر امروز خود به تربت حیدریه به همراه نماینده مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین استانی و محلی از بخش‌های مختلف پایانه ریلی تربت حیدریه بازدید کرد […]

0
(0)

امروز ششم خرداد ۱۳۹۸ صورت گرفت

بازدید اسلامی وزير راه و شهرسازي از ایستگاه راه آهن تربت حیدریه

وزیر راه و شهرسازی در سفر امروز خود به تربت حیدریه به همراه نماینده مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین استانی و محلی از بخش‌های مختلف پایانه ریلی تربت حیدریه بازدید کرد .

مدیرکل راه آهن شرق در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات پایانه راه آهن تربت حیدریه بعنوان یکی از ایستگاه‌های تشکیلاتی و مهم در راه آهن  منطقه شرق گفت: راه آهن  شرق در سال 1384 با حدود هزار کیلومتر طول خط و 42 ایستگاه باری و مسافری در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد فعالیت خود را آغاز کرد و در واقع طویل ترین منطقه ریلی کشور محسوب می شود.
محمدرضا چنگانی افزود: اکنون راه آهن شرق سومین ناحیه در بین مناطق 19 گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که به درآمدزایی رسیده که البته سهم عمده این درآمد مربوط به حمل بار است که بخش عمده این بار متعلق به منطقه سنگان و خواف است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با بهره برداری از راه آهن خواف و امتداد این خط آهن به سمت هرات افغانستان در سال 95 محدوده استحفاظی راه آهن شرق افزون بر هزار و 200 کیلومتر شد و منابع و معادن عظیم سنگ آهن در مجاورت خطوط ریلی قرار گرفت که در سال گذشته حدود ۵ میلیون تن بار از منطقه سنگان توسط شبکه  ریلی بارگیری و حمل شده است.
چنگانی افزود : در ۳ماهه نخست سال ۹۸  بیش از ۷۰ هزار تن سیمان از پایانه ریلی تربت حیدریه بارگیری و به مقصد کشورهای آسیای میانه صادر شد که افزایش ۲۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیر کل راه آهن شرق گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال بیش از ۲۵۰ هزارتن سیمان از پایانه ریلی تربت حیدریه به آسیای میانه صادر خواهد شد .

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از این بازدید به پایانه دوغارون در مرز افغانستان و شهرستان تایباد عزیمت نمود و در ادامه سفر خود از ایستگاه راه آهن خواف و خط آهن در دست ساخت افغانستان نیز بازدید خواهد نمود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=18074

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.