• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ماموریت قائم مقام و مدیران کل مربوط برای تسهیل در روند بازسازی و امداد رسانی به مناطق سیل زده در محور جنوب

  • کد خبر : 16255
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
ماموریت قائم مقام و مدیران کل مربوط برای تسهیل در روند بازسازی و امداد رسانی به مناطق سیل زده در محور جنوب

0 (0) پس از وقوع سیل و بارش های شدید در محور جنوب صورت گرفت ؛  ماموریت قائم مقام و مدیران کل مربوط برای تسهیل در روند بازسازی و امداد رسانی به مناطق سیل زده محور جنوب در ابتدای این سفر، جلسه شورای اداری اداره کل راه آهن لرستان به ریاست مهندس عاشوری قائم مقام […]

0
(0)

پس از وقوع سیل و بارش های شدید در محور جنوب صورت گرفت ؛ 

ماموریت قائم مقام و مدیران کل مربوط برای تسهیل در روند بازسازی و امداد رسانی به مناطق سیل زده محور جنوب

در ابتدای این سفر، جلسه شورای اداری اداره کل راه آهن لرستان به ریاست مهندس عاشوری قائم مقام راه آهن .ج.ا‌.ا و با حضور سرهنگ عباس زاده فرمانده بسیج راه آهن ، باقری مدیر کل امور مالی و اموال ، مهندس رشیدی مدیر کل ایمنی و نظارت برشبکه ، مهندس موسوی مدیر کل خط و سازه های فنی، قهرمانی دبیر شورای واگذاری منازل سازمانی، مهندس رحمت نژاد مدیر کل، معاونین و روسای ادارات راه آهن لرستان با محوریت خسارات سیلاب، اقدامات پیشگیرانه و همچنین کمبود های ساختاری مجموعه راه آهن لرستان برگزار گردید.

در آغاز این جلسه مدیر کل راه آهن لرستان ضمن خوش آمد گویی، گزارشی مبسوط از خسارات وارده ، فعالیت و عملکرد ناحیه لرستان در مقابل سیلاب اخیر به حاضرین ارائه نمود. در ادامه مهندس رحمت نژاد گزارشی از پروژه های پایان یافته، در حال انجام و آتی را تشریح و به نیازها و کمبودهای موجود اشاره کرد.

در ادامه این جلسه مهندس رشیدی مدیر کل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن ج.ا.ا با توجه به بازدید میدانی روزهای گذشته گزارشی مصور از خسارات ناشی از سیلاب و آبشُستگی های طولخط راه آهن لرستان همچنین راهکارهای کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت جهت برون رفت از وضعیت فعلی جهت سیر ایمن قطارها در شبکه ریلی به سمع و نظر حاضرین رساند.

در این جلسه مهندس عاشوری ضمن تقدیر و تشکر از کلیه عوامل درگیر سیلاب اخیر در ناحیه راه آهن لرستان با توجه به ماموریتی که محول شده قصد داریم با بازدید از مسیر ریلی لرستان با کمک تیم متشکل از مدیران ستادی حاضر مجددا نسبت به ارزیابی و میزان خسارت پی ببریم و به جمع بندی نهایی در خصوص باسازی و بهسازی نقاط بحرانی و تخصیص منابع مالی بر اساس اولویت و با برنامه اقدام نمائیم.
در ادامه عاشوری افزود طبق گزارشی که به دست ما رسیده تعدادی از منازل سازمانی بر اثر سیلاب آسیب و یا ۱۰۰ درصد تخریب شده که با توجه به ضرورت در سال جاری جهت جبران بخشی از خسارات منابعی تخصیص پیدا می کند.
عاشوری افزود در سال ۹۸ مبنای پرداخت ها بر اساس نظام کنترل پروژه می باشد.

بلافاصله پس از اتمام جلسه شورای اداری قائم مقام راه آهن ج.ا.ا و هیئت همراه از ساختمان جدید التاسیس ایستگاه راه آهن دورود بازدید نمودند.

در این بازدید مهندس عاشوری با ایراد به طولانی شدن پروژه و عدم استفاده از آن تاکنون با تاکید بر تخصیص منابع لازم جهت تکمیل و بهره برداری از ساختمان مذکور دستوراتی صادر نمودند.

قائم مقام راه آهن ج.ا.ا و جمعی از مدیران ستادی در ادامه برنامه یکروزه سفر به ناحیه راه آهن لرستان بوسیله درزین طی مسیر نموده و از نزدیک از خطوط و ابنیه کلیه ایستگاهها (دورود الی تنگ هفت)، محل بازسازی خط بلاک قارون -بیشه، پل ها، تونل ها ، ترانشه ها، آبروها و نقاط صدمه دیده ناشی از بارش و سیل (ریزش و رانش های پیرامون خط) بازدید بعمل آوردند.

حُسن ختام سفر و بازدید یکروزه قائم مقام راه آهن ج.ا.ا و هیئت همراه از اداره کل راه آهن لرستان دیدار با اهالی سیل زده ایستگاه راه آهن تنگ هفت ، بازدید از منازل سازمانی تخریب شده بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه سزار و بررسی جانمایی احتمالی جهت احداث ساختمان های جایگزین بود.

بازدید قائم مقام راه آهن ج.ا.ا از اداره کل راه آهن زاگرس 

قائم مقام راه آهن و هیئت همراه در ادامه ماموریت و سفر خویش از مناطق آسیب دیده از باران های اخیر و سیل در محور اداره کل راه آهن زاگرس از جمله ایستگاه های طول خط و منازل آسیب دیده از سیل اخیر اداره کل راه آهن زاگرس بازدید کردند.

مهندس حسین عاشوری قائم مقام راه آهن از ارسال کمک های جمع آوری شده برای برای عزیزان سیل زده در ناحیه لرستان، زاگرس و جنوب خبر داد و در ادامه از همکاران راه آهنی بابت جمع آوری و کمک برای هموطنان سیل زده تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه این بازدید جلسه شورای اداری زاگرس با حضور حسین عاشوری قائم مقام راه آهن، سرهنگ عباس زاده فرمانده بسیج راه‌آهن، مهندس باقری مدیرکل امور مالی و اموال، مهندس رشیدی مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه، مهندس موسوی مدیرکل خط و سازه‌های فنی، قهرمانی دبیر شورای واگذاری منازل سازمانی برگزار شد.

بازدید از مناطق سیل زده ناحیه جنوب 

آقای مهندس عاشوری و هیئت همراه همچنین از مناطق سیل زده در محور اهواز – اندیمشک بازدید بعمل آوردند و سپس جلسه مدیریت بحران با حضور ایشان، هیئت همراه و مدیرکل، معاونین روسای ادارات راه آهن جنوب در سالن اجتمات CTC برگزار گردید.

مهندس عاشوری در جلسه مدیریت بحران ضمن اعلام راهکارهایی جهت برنامه ریزی و اولویت بندی در خصوص بازسازی و برطرف نمودن مشکلات مسدودی خط حاصل از آبشستگی، و اختصاص بودجه از طرف راه آهن ج.ا.ا خواستار شروع عملیات بازسازی و ترمیم خطوط گردیدند. ضمناً ایشان از زحمات مدیریت و پرسنل اداره کل راه آهن جنوب جهت یاری رساندن به سیل زدگان تشکر و قدردانی نمودند. 

در ادامه مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به آبشستگی و تخریب خطوط در ایستگاه بامدژ از تلاش شبانه روزی پرسنل راه آهن جنوب خبر داد و خاطر نشان کرد با تلاش وهمت کارگران و کارشناسان زحمتکش این اداره کل در چند روز آینده شاهد ترمیم و بازگشایی مسیر ریلی خواهیم بود . 

درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب در این جلسه با اشاره به آسیب حدود ۳۵۰ متر از مسیر بلاک بامدژ _ آهودشت توسط سیل اخیر ابراز امیدواری کرد با تلاش شبانه روزی کارشناسان و کارگردان زحمتکش این اداره کل، در چند روز آینده شاهد بازگشایی این محور باشیم.

گزارش تصویری از اداره کل راه آهن لرستان 

گزارش تصویری از اداره کل راه آهن زاگرس 

گزارش تصویری از اداره کل راه آهن جنوب

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16255

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.