• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بازدید نهایی از روند اتصال ریلی ارومیه به راه‌آهن کشور

  • کد خبر : 11854
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
بازدید نهایی از روند اتصال ریلی ارومیه به راه‌آهن کشور

0 (0) با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن انجام شد: بازدید نهایی از روند اتصال ریلی ارومیه به راه‌آهن کشور پیش از افتتاح رسمی راه‌آهن ارومیه که امروز با حضور رییس جمهور انجام خواهد شد، وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیرعامل راه‌آهن از این پروژه بازدید کردند.به گزارش روابط عمومی راه‌آهن […]

0
(0)
با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن انجام شد:
بازدید نهایی از روند اتصال ریلی ارومیه به راه‌آهن کشور
پیش از افتتاح رسمی راه‌آهن ارومیه که امروز با حضور رییس جمهور انجام خواهد شد، وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیرعامل راه‌آهن از این پروژه بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی و سعید محمد زاده مدیرعامل راه آهن، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و هیات همراه، پیش از افتتاح راه آهن مراغه – ارومیه از آن بازدید کردند .
در این مراسم که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی انجام شد، سعید محمد زاده مدیرعامل راه‌اهن و معاون وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای پروژه و بهره برداری، توضیحاتی به وزیر راه و شهرسازی ارائه کرد.
سعید محمد زاده در توضیحات خود به شرایط ویژه ریلی استان آذربایجان غربی، اشاره و گزارش مفصلی در خصوص راه اندازی این مسیر به وزیر ارائه داد .
بر پایه این اطلاع، عصر امروز (دوشنبه ۲۸ آبان) اتصال ارومیه به راه‌آهن سراسری کشور با حضور حسن روحانی رییس جمهور انجام خواهد شد.
گفتنی است ارومیه به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و هم‌مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان به‌عنوان شاهراه ارتباطی ایران به اروپا محسوب می شود .
خط ‌آهن مراغه- ارومیه به طول ۱۸۳ کیلومتر از مراغه در راه‌آهن تهران- تبریز منشعب و پس از گذشتن از شهرهای ملکان، میاندوآب، مهاباد و نقده به ارومیه متصل می‌شود و بخش مراغه تا مهاباد به طول ۸۵ کیلومتر در سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید و بخش مهاباد- ارومیه هم که امروز با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود ۹۸ کیلومتر طول دارد.
برپایه این گزارش، با راه‌اندازی این محور ریلی، سالانه حدود ۵۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌ رخ خواهد داد .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11854

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.