• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بازدید هیئت اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلت نظام از ظرفیت ریلی استان گلستان

  • کد خبر : 30269
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
بازدید هیئت اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلت نظام از ظرفیت ریلی استان گلستان
کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلت نظام از ایستگاه راه آهن اینچه برون بازدید نمودند .
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن شمالشرق۲، سرپرست اداره کل راه آهن شمالشرق۲ درجلسه ای که در این بازدید توضیحاتی در مورد ظرفیت حوزه ریلی و مراودات بین المللی و مرکز لجستیک مرزی اینچه برون و میزان صادرات و واردات عنوان نمود و افزود: مرکز لجستیک مرزی اینچه برون محور توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

محسن اعتماد در ادامه گزارشی از اقدامات مهم و فعالیتهای اداره کل راه آهن شمالشرق۲ ارائه و در مورد قابلیت های ریلی و درآمدهای ترانزیتی ، برنامه اجرایی جهت افزایش ترانزیت ریلی، کریدور KTI ، فعالیتها و کارکردهای مرکز لجستیک مرزی اینچه برون سخنانی بیان نمود .
وی در ادامه اضافه کرد: امروزه راه آهن در کشور جایگاه ویژه ای دارد و مرکز لجستیک اینچه برون استان گلستان و برقراری خطوط بین المللی استان موجب تسهیل مراودات بین المللی شده که در این راستا راه آهن اینچه برون با همکاری دستگاههای اجرایی و سرمایه گذاری بخش های خصوصی می تواند محور توسعه و شکوفایی اقتصادی استان و منطقه باشد .

در ادامه این جلسه دکتر هاشم بیگی نماینده ویژه آقای دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان گلستان ، وجود راه آهن را نعمت بزرگی برای استان دانست و به وجود خطوط ریلی و اهمیت نقش حمل ونقل ریلی اشاره و تاکید نمود.
ابراهیم کریمی ،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز در این نشست وجود خطوط ریلی را یکی از پتانسیلهای مهم استان گلستان و منطقه دانسته و افزود: نگاه ما نیز به منطقه ،نگاه توسعه‌ای است وتجار و بازرگانان می توانند استفاده بهینه ای از این ظرفیت راه آهن و حوزه ریلی داشته باشند .
در ادامه آقای پیرامون ، یکی از فعالان اقتصادی استان نیز به نقش و جایگاه راه آهن و تحولات اقتصادی و اشتغال استان پرداخت و افزود : ایجاد یک منطقه آزاد، امتیازات ویژه ای را می تواند به همراه داشته باشد از جمله ایجاد فرصت های اقتصادی و جذب سرمایه های خارجی و همچنین ورود مواد اولیه به کشور و ورود تجار و بازرگانان به بازارهای جهانی و گسترش صادرات می باشد.
به همین جهت، امکانات و تسهیلات قانونی، شرایط مساعدی را جهت سرمایه گذاری های اقتصادی و زیر بنایی برای حضور فعالان اقتصادی در مناطق آزاد مهیا می کنند که اینچه برون استان گلستان با دارا بودن فضای کافی ، خطوط ریلی و جاده ای و وجود زیرساختها در این منطقه بمنظور فعالیتهای اقتصادی یکی از مناطق بسیار منحصر به فرد برای منطقه آزاد اینچه برون می باشد.
وی افزود : تجار و بازرگانان کشورمان با وارد کردن مواد اولیه همچون زغال سنگ ، سنگ آهن و محصولات دیگر کشورهای CIS مثل کشور قزاقستان می توانند با استفاده از کریدور ریلی اینچه برون این مواد اولیه را در اینچه برون استان گلستان فرآوری ومحصول نهایی را صادر نمایند.
این فعال اقتصادی به ظرفیتهای استان گلستان اشاره و افزود : یکی از مزیتهای حوزه ریلی اینچه برون استان گلستان این است که تجار و بازرگانان از کشورهای CIS می توانند کالاهای خود را در واگنهای پلمپ شده ارسال و با ایمنی بالا ،هزینه کم درمرزهای کشور مقصد( ایران ) تحویل می گیرند که این یکی از مزیتهای سودآوری مناسب برای تجار و بازرگانان می باشد.
و در خاتمه اضافه کرد : ایجاد منطقه آزاد تجاری می تواند پروژه عظیم ریلی بین المللی KTT را به ثمر برساند و علاوه بر شکوفایی اقتصادی برای استان ، برای کشور قزاقستان نیز منشا اثر باشد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30269

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.