• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بازگشت ۴۰ هزار میلیارد تومان به دولت با فسخ واگذاری شرکت‌ها

  • کد خبر : 30952
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
بازگشت ۴۰ هزار میلیارد تومان به دولت با فسخ واگذاری شرکت‌ها
سخنگوی قوه قضاییه: با تلاش هیئت داوری و حکم دادگاه ویژه ۴۰ هزار میلیارد تومان بر اثر فسخ واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی، به دولت بازگشته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صدا و سیما؛ سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده های خصوصی سازی گفت: یک بخش کار ما رسیدگی به پرونده اتهامی رئیس سابق خصوصی سازی و بخش دوم کار ما رسیدگی به تخلف فرایند واگذاری شرکت‌های واگذار شده ​است.
آقای غلامحسین اسماعیلی در ادامه افزود: خصوصی سازی یک نیاز جدی در کشور است و حتماً قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باید منضبط و در چارچوب اجرا و رعایت شود. دولت تاجر خوبی نیست و باید تصدی‌گری را به بخش خصوصی بدهد و باید به توانمندسازی بخش خصوصی کمک کند.
اسماعیلی گفت: در این موضوع بررسی‌ها انجام و تخلفات احراز شده است. در چهار ماهه اخیر پرونده ۶ شرکت مربوط به خصوصی سازی رسیدگی و رأی هیأت داوری قطعیت پیدا کرده است.
شرکت تولید نیروی برق شاهرود، شرکت آب و خاک پارس، شرکت مغان، سیلوی سنقر، شرکت تراورس البرز و شرکت فولاد میبد از طریق فرایند هیأت داوری و حکم دادگاه ویژه به دولت بازگشت و مجموع ارزش این شرکت‌ها به روز رسانی نشده است اما با برآورد اولیه سازمان خصوصی نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان در اثر فسخ واگذاری این شرکت‌ها به دولت بازگشته است.
وی گفت: همچنین پرونده مدیر سابق خصوصی سازی در دادگاه در حال رسیدگی است و بعد از صدور حکم اعلام خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30952

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.