• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

با افتتاح مرکز تعمیرات لکوموتیو قم برای ۶۱ نفر اشتغالزایی می شود

  • کد خبر : 19560
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
با افتتاح مرکز تعمیرات لکوموتیو قم برای ۶۱ نفر اشتغالزایی می شود
رسولی با اشاره به اهمیت راه اندازی این پروژه ریلی در استان قم، گفت: این پروژه در مدت ۲ سال راه اندازی شد و تسهیل تعمیرات لکوموتیوهای محور جنوب و کاهش ترافیک شهر قم از مزیت های راه اندازی آن است.
0
(0)

همزمان با هفته دولت مدیرعامل راه آهن:

با افتتاح مرکز تعمیرات لکوموتیو قم برای ۶۱ نفر اشتغالزایی می شود

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران همزمان با هفته دولت در حاشیه افتتاح مرکز تعمیرات لکوموتیو گارمانوری قم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با راه اندازی این مرکز تعمیراتی برای بیش از۶۱ نفر در استان قم اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «سعید رسولی» با اشاره به اهمیت راه اندازی این پروژه ریلی در استان قم، گفت: این پروژه در مدت ۲ سال راه اندازی شد و تسهیل تعمیرات لکوموتیوهای محور جنوب و کاهش ترافیک شهر قم از مزیت های راه اندازی آن است و به طور متوسط می توان روزانه ۳۰ لکوموتیو را در این مرکز تعمیر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در چهارمین روز هفته دولت امروز شاهد افتتاح پروژه اتصال گمرک قم به شبکه ریلی کشور در این استان هستیم، اظهارداشت: با افتتاح و اتصال این پروژه سالیانه به طور متوسط ۲ میلیون تن بار از جاده به شبکه ریلی منتقل می شود و این در صرفه جویی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی ها و سوانح رانندگی در این استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رسولی یادآور شد: سیاست ما در راه آهن جمهوری اسلامی ایران طبق بند ۲۴ برنامه ششم توسعه، تحقق مزیت های رقابتی و انتقال بار از جاده به روی ریل است و طبق بند ۲۵ این برنامه، اتصال مراکز عمده بار به شبکه و توسعه کریدورهای ترانزیتی از مهم ترین اولویت های شرکت راه آهن در این دوره بوده و بسیار خوشحالیم که در هفته دولت این دو پروژه به بهره برداری رسیدند.

ایستگاه گارمانوری قم به علت قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتی ریلی کشور دارای موقعیت جغرافیایی ویژه ای است و راه اندازی این مرکز توسط مدیرعامل شرکت راه آهن، در ۳۶۰۰ مترمربع گامی بزرگ در تسهیل تردد لکوموتیوهای باری و مسافری در خطوط ریلی کشور خواهد بود.

افزایش بهره وری و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود لکوموتیوها در شرکت راه آهن، افزایش جابجایی حجم بار در خطوط ریلی، افزایش سرعت بازرگانی، جذب نیروی متخصص و ایجاد اشتغال در استان قم، کاهش آلودگی های صوتی و کاهش مصرف سوخت از مهمترین مزیت های راه اندازی این مرکز در استان قم است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19560

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.