• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بخشی از حمل کود شیمیایی کشاورزی به شبکه ریلی منتقل شد

  • کد خبر : 10052
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
بخشی از حمل کود شیمیایی کشاورزی به شبکه ریلی منتقل شد

0 (0) مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی: بخشی از حمل کود شیمیایی کشاورزی به شبکه ریلی منتقل شد تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از توافق با وزارت راه و شهرسازی برای حمل کودهای شیمیایی با ناوگان ریلی و جاده ای کشور با هدف تسریع دسترسی بازار مصرف خبر داد که در نخستین مرحله […]

0
(0)

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

بخشی از حمل کود شیمیایی کشاورزی به شبکه ریلی منتقل شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از توافق با وزارت راه و شهرسازی برای حمل کودهای شیمیایی با ناوگان ریلی و جاده ای کشور با هدف تسریع دسترسی بازار مصرف خبر داد که در نخستین مرحله 260 واگن مسقف برای حمل کودهای شیمیایی تخصیص یافته است.

به گزارش تارنمای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، «حمید رسولی» افزود: امروز در جلسه ای دوجانبه با معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور توافق شد از ظرفیت ناوگان جاده ای و ریلی برای حمل نهاده های بخش کشاورزی به ویژه کودهای شیمیایی استفاده شود.
رسولی با توجه به آغاز فصل کشت پاییزه و لزوم حمل هرچه زودتر کودهای شیمیایی، از سازمان های جهادکشاورزی استان ها خواست از ظرفیت ایجاد شده در بخش راهداری حداکثر بهره را ببرند.
به گزارش ایرنا طبق آمارها، بخش کشاورزی کشور سالیانه به چهار میلیون تن کود پایه (اوره، فسفاته و پتاسه) نیاز دارد که فقط نزدیک 2 میلیون و 400 هزار تن در اختیار کشاورزان قرار می گیرد؛ زیرا میانگین مصرف کود در بخش کشاورزی ایران نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است و آنان بیش از این میزان کود مصرف نمی کنند.
کشور 300 هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در ذخایر راهبردی خود دارد که بدون هیچ افزایش قیمتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای ارایه خدمات مناسب به کشاورزان، با فعال کردن 3400 کارگزاری اقدام به توزیع کود، آزمون خاک، مشاوره مصرف کود و حتی فروش تلفنی کود با سامانه 1559 بین یک میلیون و 100 هزارنفر از کشاورزان عضو باشگاه کشاورزان کرده است.
براساس هماهنگی با سازمان های جهاد کشاورزی استان ها، قیمت کودهای یارانه ای امسال افزایش نمی یابد و ثابت می ماند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.