• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

برای مقابله با کارشکنی‌های آمریکا بر مرزهای زمینی و حمل و نقل ریلی متمرکز شویم

  • کد خبر : 27784
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
برای مقابله با کارشکنی‌های آمریکا بر مرزهای زمینی و حمل و نقل ریلی متمرکز شویم
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که آمریکایی‌ها در حمل و نقل دریایی ایجاد می‌کنند، باید توجه بیشتری به مرزهای زمینی و حمل و نقل ریلی داشته باشیم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس، «غلامرضا انصاری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی در حاشیه نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی، از جمله موضوعاتی که در نشست امروز درباره آن گفت‌وگو شد را توجه به بحث حمل و نقل به ویژه در حوزه ریلی و جاده‌ای عنوان کرد.

 

وی اضافه کرد: حاضران در جمع امروز تاکید داشتند که با توجه به مشکلاتی که آمریکایی‌ها در زمینه حمل و نقل دریایی ایجاد می‌کنند، باید توجه بیشتری به مرزهای زمینی و حمل و نقل ریلی داشته باشیم.

 

در پی اعزام پنج نفتکش از سوی ایران حامل سوخت برای ونزوئلا وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام به تحریم ناخداهای این پنج نفتکش کرد. این اقدام دولت آمریکا واکنش سید عباس موسوی را به همراه داشت و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بامداد پنجشنبه پنجم تیرماه در توئیتی تاکید کرد که به‌رغم فشار آمریکا، ایران و ونزوئلا در مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا ثابت‌قدم هستند.

 

وزیر خارجه ونزوئلا نیز روز پنجشنبه تحریم آمریکا علیه پنج ناخدای نفتکش‌های خطوط کشتیرانی ایران را محکوم کرد.

معاون وزیر خارجه همچنین بیان کرد: درخواست جمع از دولت این بود که تمرکز بیشتری در این خصوص داشته باشد و از سوی دیگر گمرکات بیشتر تجهیز شود چرا که گمرکات ما نیاز دارد تجهیزات بیشتری را دریافت کند.

 

وی بر تمرکز قوی‌تر در مدیریت گمرکات کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد پیشنهاد‌ها در این زمینه مورد توجه وزارتخانه‌های راه و همچنین امور اقتصادی و دارایی قرار گیرد.

 

*حضور ایرانیان خارج از کشور در بورس

انصاری همچنین درباره حضور ایرانیان خارج از کشور در بازار بورس در داخل کشور بیان کرد: اگر بتوانیم توان و علاقه ایرانیان خارج از کشور را به موضوع بورس در داخل جلب کنیم، به نظر من فرصت طلایی و خوبی است.

 

انصاری عنوان کرد: مطمئنم ایرانیان خارج از کشور به شدت به کشورشان علاقه ‌مند هستند که در این مقطع  حساس اقتصادی کشور به ویژه در سال جهش تولید بتوانند در این نهضت بزرگ مشارکت داشته‌ باشند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه مراجعه به بورس بسیار بالاست، یادآور شد: اگر بورس با منابع خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور و خارجی‌هایی که علاقه‌مندند در بورس فعالیت داشته باشند،‌ پشتیبانی شود، موفقیت بزرگی برای دولت است.

 

معاون وزیر خارجه همچنین گفت که در جلسه امروز همه تاکید و خواستشان از دولت این بود که به این موضوع توجه ویژه شود.در جلسه امروز از نمایندگان بورس خواستیم اطلاعات بیشتری از بورس را در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار دهند تا نمایندگی‌ها بتوانند اطلاعات دست اول را به مراجعه کنندگان و ایرانیان خارج از کشور در زمینه بورس ارائه دهند.

انصاری عنوان کرد: امیدواریم در آینده بسیار نزدیک با اطلاعاتی که نمایندگی‌های ما در خارج از کشور در اختیار ایرانیان قرار می‌دهند، شاهد حضور قوی و فعال‌تر هموطنان در بازار سرمایه ایران باشیم.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27784

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.