• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

برخود تکلیف کرده‌ایم که هرماه یک خبر خوش از راه‌آهن به مردم بدهیم

  • کد خبر : 16164
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
برخود تکلیف کرده‌ایم که هرماه یک خبر خوش از راه‌آهن به مردم بدهیم

0 (0) برخود تکلیف کرده‌ایم که هرماه یک خبر خوش از راه‌آهن به مردم بدهیم مدیر عامل راه‌آهن در مراسم تقدیر از همکاران دست اندرکار ستاد نوروزی ستاد و مناطق و شرکت‌های مسافری حمل ‌و نقل ریلی مطرح کرد؛ برخود تکلیف کرده‌ایم که هر ماه یک خبر خوش از راه‌آهن به مردم بدهیم. معاون وزیر […]

0
(0)

برخود تکلیف کرده‌ایم که هرماه یک خبر خوش از راه‌آهن به مردم بدهیم

مدیر عامل راه‌آهن در مراسم تقدیر از همکاران دست اندرکار ستاد نوروزی ستاد و مناطق و شرکت‌های مسافری حمل ‌و نقل ریلی مطرح کرد؛ برخود تکلیف کرده‌ایم که هر ماه یک خبر خوش از راه‌آهن به مردم بدهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت : بر خود تکلیف کرده‌ایم که هر ماه یک خبر خوش از راه‌آهن اعلام شود و در همین راستا از تمامی معاونین و مدیران عزیز راه آهن و شرکت های حمل و نقل ریلی می خواهم که طوری برنامه ریزی فرمایند که هر ماه حداقل یک خبر خوش اعلام نمایند.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن در مراسم تقدیر از همکاران ستاد نوروزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران که با حضور شرکت‌های مسافری حمل ‌و نقل ریلی برگزار شد با تقدیر از این عزیزان برای تمامی تلاش‌هایی که در ایام سفرهای نوروزی امسال صورت گرفت اظهار کرد: اگر همه تصمیم بگیریم انتشار خبرهای خوش را جایگزین خبرهای بد کنیم مطمئناً امیدواری مردم شریف به آینده بسیار بیشتر خواهد شد.
وی اضافه کرد البته ما مسئولین باید تمام توان خود را برای حل مشکلات و معضلات به کار ببندیم و این وظیفه ماست اما حق مردم شنیدن اخبار خوش است و شنیدن گزارش اقدامات انجام شده. 
وی با اشاره به اینکه در سال پیش رو باید سعی کنیم که مشکلات را به سرعت و اصولی مرتفع نمائیم. 
رسولی گفت از تمامی خانواده محترم راه‌آهن که شامل بخش خصوصی، نیمه‌دولتی و دولتی است می‌خواهم با تلاش مضاعف و مدیریت صحیح بر خود تکلیف کنیم که در این سال از واژه متأسفانه را از ادبیات خود حذف کنیم و با نشاط و روحیه بالا به حل مشکلات امیدوار باشیم. 
رسولی افزود : همچنین از خانواده بزرگ‌ راه آهن می‌خواهم تا با بسیج تمامی امکانات در سال پیش رو با خود عهد بندند که هرماه حداقل یک خبر خوش برای انتشار در اذهان عمومی مردم آماده کنند تا با این کار باعث امیدوار کردن جامعه شوند البته باید مدنظر داشت اقدام مذکور الزاماً به معنی انجام کارهای خیلی بزرگ نیست و می‌توان با اقدامات کوچک و ارزشمند استفاده از ظرفیت‌های موجود هم خبرهای خوش بسیاری را در جامعه منتشر کنیم.

ایام نوروز امسال یک برگ زرین دیگر به کارنامه درخشان راه‌آهن افزود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تمامی همکاران راه‌آهن که در ایام نوروز پای‌کار بودند و با تمامی توان خود به مردم شریف ایران خدمت‌رسانی کردند تقدیر و تشکر کرد و افزود: خدمت‌گزاری به مردم سعادتی بزرگ و موجب اجر اخروی است که باید قدر آن را دانست و در این حوزه همکاران راه‌آهن در ایام نوروز با بکارگیری تمام توان خود در خدمت‌رسانی به مسافران خصوصاً زائران امام رئوف(ع) افتخارآفرین شدند.
وی با بیان اینکه باور قلبی من این است که بخش خصوصی و دولتی در صنعت حمل و نقل ریلی هر دو عضو یک خانواده هستند که باید آن را خانواده بزرگ‌ راه آهن نامید بیان کرد: دوره پرحجم و پرترافیک ایام نوروز هم‌زمان با شدت بارش نزولات جوی و اتفاقات بعد از آن از جمله سیل و آبگرفتگی شهرها، روستاها و معابر و ریزش و رانش کوه ها و … توسط تمامی همکاران عزیز بخوبی سپری شد و با این اقدامات برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان راه‌آهن ایران ثبت شد. 
با توجه به ایثارگریهای مجموعه راه آهن در دوران دفاع مقدس راه آهن بزرگ‌ترین جانباز کشور است
رسولی با اشاره به اعیاد شعبانیه خصوصاً روز جانباز و تولد حضرت ابوالفضل العباس (رض) راه‌آهن را به دلیل ایثارهای که در دوران مختلف داشته است خود بزرگترین جانباز کشور دانست و افزود: راه‌آهن در طول دفاع مقدس با خدمت‌رسانی به جبهه و جنگ و کمک به ایستادگی مردم ایران در برابر بیگانگان به درجه جانبازی نائل شده است. 

وعده‌های راه‌آهن در حوزه جابه‌جایی مسافر برای ایام نوروز محقق شد
رسولی با تأکید بر اینکه در ایام پیک سفرهای نوروزی امسال بیش از ۲ میلیون و ۸ هزار نفر توسط شبکه ریلی جابه‌جا شدند گفت: راه‌آهن وعده داد بود تا بتواند ۲ میلیون و ۱۰ هزار مسافر را قبل از شروع سفر های نوروزی ۹۸ جابه‌جا کند که آمار فوق الا شاره بیانگر این است که راه آهن به تعهدات خود به خوبی عمل کرده است. 
وی با بیان اینکه مشکلات ناشی از تغییرات شدید جوی در ایام پیک سفرهای نوروزی خلل زیادی در خدمترسانی به مسافران به وجود نیاورد افزود: با وجود آنکه در برخی از نقاط به دلایل ایمنی و مسائل مربوط به آن و به منظور رعایت ایمنی شاهد کاهش سرعت بودیم با این‌حال مسافران قطارها در مجموع با کمترین تأخیر به مقصد خود رسیدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی مسئولیت راه‌آهن در خدمت‌رسانی به مردم سنگین عنوان کرده و ادامه داد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی که شرکت‌های حمل ‌و نقل مسافری و بخش خصوصی با آن‌ها دست‌ و پنجه نرم می‌کنند همه بصورت یک ید واحده عمل کردند و ثابت کردند که نگاه بنگاه‌داری محض ندارند و این مسئله نشان‌ دهنده مسئولیت‌پذیری این شرکت‌ها است و باعث افزایش مسئولیت و سنگین‌تر کردن بار مسئولیت دولت می‌شود.

وی با تقدیر از شرکت‌های مسافری ریلی گفت: شرکت‌های مسافربری ریلی نشان دادند که در شرایط سخت اقتصادی همراه مردم هستند همچنین با شرکت راه‌آهن هماهنگ عمل می‌کنند که این مسئله باعث موفقیت‌های بزرگی برای راه‌آهن ایران بطور کل خواهد شد زیرا مسیر موفقیت یک مسیر دوطرفه است و اگر بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر هماهنگ عمل کنند هر دو به موفقیت‌های بزرگی دست خواهند یافت.

تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان شعار رونق تولید را محقق می‌کند 
وی همچنین به نامگزاری امسال به نام رونق تولید توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: معظم له این سال را به نام سال رونق تولید نام گذاری کرده‌اند تا به‌ وسیله آن به ما یادآور شوند که باید برای رونق بازار تولید داخلی حرکت‌های اساسی برداشت به همین خاطر اعتقاد ما بر این است که اگر می‌خواهیم برای تحقق این فرمایش ایشان گامی برداریم باید تلاش کنیم تا هرچه سریع‌تر تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان ریلی که میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌ و بودجه به امضا رسیده است در این سال اجرایی شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه مقدمات اجرایی کردن تفاهم‌نامه مذکور حتی در ایام تعطیلات نوروز با برگزاری جلسات متعدد و مذاکره با سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی آغاز شده است افزود: تأمین مالی این تفاهم‌نامه در حال پیگیری است . 
لازم به ذکر است در ادامه این جلسه که همه اعضای ستاد نوروزی مرکز حضور داشتند که با مشارکت ستاد نوروزی مناطق به‌ صورت ویدئو کنفرانس برخی از مدیران مناطق گزارشی از اقدامات خود در ایام نوروز و مدیریت سیل اخیر به حضار داخل سالن ارائه کردند همچنین کاظمی منش دبیر ستاد نوروزی راه‌آهن اقدامات صورت گرفته از ابتدای تشکیل این ستاد تاکنون را ارائه کرد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.