• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

بررسی فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر

  • کد خبر : 9550
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
بررسی فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر

0 (0) محسنی تشریح کرد: بررسی فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: طی نشستی با حضور ادارات کل گمرک و راه آهن خرمشهر ،شرکت‌های بهره‌بردار و تجار و صاحبان کالا، فعال‌سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر مورد بررسی قرار می‌گیرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به […]

0
(0)

محسنی تشریح کرد:

بررسی فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر

پایانه ریلی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: طی نشستی با حضور ادارات کل گمرک و راه آهن خرمشهر ،شرکت‌های بهره‌بردار و تجار و صاحبان کالا، فعال‌سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی اظهار داشت: این نشست به منظور بررسی امور حمل ریلی و ایجاد شرایط لازم برای فعال‌سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، ۴ مهر ماه در این بندر برگزار می‌شود.

به گفته وی فعال سازی مجدد حمل ریلی در بندر خرمشهر پس از چندین سال رکود و عدم فعالیت، نیازمند همکاری نزدیک همه عوامل تأثیر گذار در این امر است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: در این جلسه ضمن بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل ریلی در بندر خرمشهر، گزارشی جامع از وضعیت حمل ریلی بندر، آمار عملکرد حمل ریلی، موانع و مشکلات فعالیت، آمار عمده کالاهای ریل پسند، پیش بینی کارشناسی میزان بار محتملی که با ریل قابلیت حمل دارند و دیگر عوامل تأثیر گذار در افزایش سهم ریلی ارائه و بررسی می‌شود.

محسنی کاهش مصرف سوخت، کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده‌ای، کاهش تولید آلاینده‌های زیست محیطی و افزایش بهره‌وری در حمل و نقل انبوه را از جمله مزایای حمل و نقل ریلی عنوان کرد و افزود: این مزیت‌ها کل جامعه را منتفع می‌کند و عاملی برای توسعه اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر از جمله بنادری است که از سیستم حمل و نقل چند وجهی برخوردار است اظهار داشت: بندر خرمشهر از گذشته مجهز به زیر ساخت‌های ریلی بوده و پایانه جدید ریلی این بندر در سال ۹۳ با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد، مجهز به  ۲/۲ کیلومتر خط آهن، ۷ هکتار محوطه بارانداز، سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد و متصل به شبکه سراسری راه آهن کشور به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه امروزه سهم ریل از تخلیه بار در بنادر کشور افزایش یافته است افزود: امیدواریم فعال‌سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، ایجاد اشتغال و تأثیر مثبتبر زندگی ساکنان منطقه را به همراه داشته باشد.

محسنی خاطر نشان کرد: برگزاری و تداوم نشست‌های مشترک بین دو مجموعه بنادر و راه آهن به منظور شناخت و انجام تغییرات مورد انتظار برای فعال‌سازی و متناسب شدن عملکرد شبکه حمل و نقل ریلی درون بندر یک ضرورت محسوب می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9550

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.