• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

برقراری ارتباط بین شرکت بهره بردار و تولید کننده واگن در کشور

  • کد خبر : 23318
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
برقراری ارتباط بین شرکت بهره بردار و تولید کننده واگن در کشور
وزیر راه و شهرسازی گفت:ما با تحویل گرفتن واگن مسافری و باری توانسته‌ایم ارتباط منطقی و معناداری را بین شرکت بهره‌بردار و تولیدکننده واگن ایجاد کنیم.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از ۲۴۳ دستگاه واگن ریلی با بیان اینکه امروز مرحله دوم بهره‌برداری از محصولات ریلی ساخت داخل را انجام دادیم گفت: این به معنای آن است که ما اهتمام و اراده ویژه و مصممی برای توسعه بخش ریلی و حمایت از رونق تولید را داریم.
وی با اشاره به اینکه ما در این کشور ظرفیت‌های متنوع و قابلیت‌های ارزشمندی داریم و ۸ شرکت ریلی سازنده در بخش لوکوموتیو و ۱۳ شرکت بهره‌بردار داریم که توانسته‌اند در این حوزه اقدامات بسیار گسترده و مهمی را انجام دهند تصریح کرد: ما با تحویل گرفتن واگن مسافری و باری توانسته‌ایم ارتباط منطقی و معناداری را بین شرکت بهره‌بردار و تولیدکننده واگن ایجاد کنیم.

اسلامی افزود: با ارتباط منطقی و مهمی که بین این حوزه‌ها وجود دارد هیچ تولیدکننده‌ای بدون سفارش نخواهد بود و شرکت‌ها روزافزون و همواره اقدام به تولید واگن در حوزه ریلی می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه شرکت واگن پارس تاکنون توانسته ۳۴۴ دستگاه واگن را تحویل دهد که این خود یک رکورد در حوزه ریلی است اظهار داشت: با یک سیاست درست همدلی و هماهنگی توانسته‌ایم تحریم‌های فلج کننده آمریکا را از بین ببریم و تمامی تحریم‌های آمریکا با حمایت از تولید داخل فلج و بی خاصیت می‌شود و ما باید بتوانیم قدرت ملی و قابلیت خود را در این حوزه با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نوین افزایش دهیم.

اسلامی تأکید کرد: این اقدام امروز یک اقدام راهبردی است و سیاستی پابرجا است و وزارت نفت با حمایت از تبصره ۱۲ می‌تواند مسیر رشد و تولید ارزش افزوده‌ها را در این بخش افزایش دهد و ما باید با افزایش تولیدات خود بتوانیم به بازار‌های خارجی هم ورود کنیم و ایران این توانمندی را دارد که بتواند از تولیدات خود در بازار‌های خارجی هم استفاده کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امیدواریم این اقدام و این حرکت پیوسته و مداوم باشد و ما با استفاده از تبصره‌های ۱۲ بتوانیم در این مسیر پر قدرت‌تر اقدام کنیم ادامه داد: همچنین ما امیدواریم تبصره ۱۸ هم هر چه سریع‌تر عملیاتی شود و انجمن شرکت‌های ریلی هم بتواند در راستای رونق تولید گام‌های بیشتری را بردارد.

وی به افزایش تولیدات ریل باس اشاره کرد و گفت: ریل باس برای قطار‌های حومه‌ای یک ضرورت است و می‌تواند به لحاظ ترافیکی نقش مؤثری در کاهش آن داشته باشد البته از گذشته به تولید ریل باس توجه شده، اما ما باید در این دوران تولید ریل باس را بی وقفه ادامه دهیم و علاوه بر توسعه خطوط ریلی بتوانیم میزان تولیدات ریل باس را هم افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: باید در کلانشهر‌ها خطوط ریلی و حومه‌ای را گسترش دهیم تا شاهد کاهش استفاده از خودرو‌ها در کلانشهر‌ها باشیم.

وی از افتتاح متروی هشتگرد در این هفته خبر داد و گفت: شرکت مادر تخصصی شهر‌های جدید توانسته متروی هشتگرد را به اتمام برساند و با افتتاح آن گام بزرگی در جهت استفاده از قطار و کاهش خودرو برداشته شده است و ریل سهم مهم و بزرگی در زندگی و سفر‌های درون شهری دارد و امیدواریم بتوانیم در این بخش اقدامات گسترده‌تری را انجام دهیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23318

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.