• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

برقی سازی ۶ هزار کیلومتر از مسیر ریلی تا سال ۱۴۰۴ / افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی ایران

  • کد خبر : 7008
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
برقی سازی ۶ هزار کیلومتر از مسیر ریلی تا سال ۱۴۰۴ / افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی ایران

0 (0) مدیرعامل شرکت راه‌آهن مطرح کرد؛ برقی سازی ۶ هزار کیلومتر از مسیر ریلی تا سال ۱۴۰۴ /افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی ایران محمدزاده گفت:تا سال ۱۴۰۴ ایران باید حداقل ۶ هزار کیلومتر از مسیر ریلی خود را برقی سازی کند. سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم آغاز عملیات اجرایی […]

0
(0)

مدیرعامل شرکت راه‌آهن مطرح کرد؛

برقی سازی ۶ هزار کیلومتر از مسیر ریلی تا سال ۱۴۰۴ /افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی ایران

عنوان

محمدزاده گفت:تا سال ۱۴۰۴ ایران باید حداقل ۶ هزار کیلومتر از مسیر ریلی خود را برقی سازی کند.

سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی سازی گرمسار- اینچه برون با بیان اینکه امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه هستیم ،اظهار کرد: با شروع این پروژه ظرفیت این مسیر افزایش می یابد و ما شاهد ارتقا ظرفیت های مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق و غرب خزر هستیم.

وی ادامه داد: مهمترین نکته در این پروژه توجه ویژه به ترانزیت شمال به جنوب کشور و ایجاد کریدور شمال به جنوب ایران است.

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: با اجرایی شدن این پروژه ظرفیت این مسیر از شرق و غرب خزر افزایش خواهد یافت و می توانیم از طریق بندر امیرآباد با سایر کشورها نیز ارتباط برقرار کنیم.

محمدزاده با بیان اینکه ایران در طی سال های اخیر در حوزهصنعت ریلی شاهد تحولات جدی بوده است، تصریح کرد: لازمه توسعه سریع اقتصادی در کشور توسعه حمل و نقل و فراهم کردن زیر ساخت های لازم در این بخش است .

وی اظهار کرد: هم اکنون در بخش حمل و نقل ریلی شاهد ایجاد ارتباط با کشورهایی از جمله افغانستان هستیم و ما در طی این سال ها توانسته ایم با بسیاری از کشورها ارتباط برقرار کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: در طی سال های گذشته به جز فاینانس های صورت گرفته بطور میانگین حدود 1 میلیارد دلار در حوزه توسعه ریلی سرمایه گذاری کرده ایم.

محمدزاده با اشاره به اینکه با توسعه حمل و نقل کشور شاهد صرفه جویی در بخش انرژی خواهیم بود گفت: امیدواریم با برقی سازی کردن این مسیر بتوانیم سهم بزرگی را در صرفه جویی انرژی به دست بیاوریم.

وی یادآور شد: در سند چشم انداز توسعه ایران باید تا سال 1404 حداقل 6 هزار کیلومتر از مسیر ریلی خود را برقی سازی کند در همین راستا ما علاوه بر برقی سازی کردن تهران مشهد و گرمسار به اینچه برون برقی کردن سایر مسیر های پر اهمیتی مانند خواف به بافق و سرخس به بندر عباس را نیز در دستور کار قرار دارده ایم

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: هم اکنون دو خطه کردن مسیر شرق ایران از جمله بافق به سرخس را در دستور کار قرار داده ایم.

محمدزاده اظهار کرد: با راه اندازی این خط ریلی در مسیر شرق خزر ارتباط بین کشور ایران و ترکمنستان افزایش خواهد یافت بنابراین امیدوار هستیم هر چه سریعتر راه اندازی این پروژه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: طبق سند چشم انداز باید تا پایان برنامه ششم باید 30 درصد از حمل و نقل ریلی ایران برقی سازی شود و این یکی از اصلی ترین اهداف کلان کشور به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پایان گفت: امیدواریم در راه اندازی این پروژه وقت و سرعت را توسعه دهیم تا شاهد اثر گذاری این پروژه ها در زندگی مردم باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.