• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

برنامه ريزى دولت براى تزريق ٧٥ هزار ميليارد تومان به حمل و نقل ريلى

  • کد خبر : 1789
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
برنامه ريزى دولت براى تزريق ٧٥ هزار ميليارد تومان به حمل و نقل ريلى

0 (0) همان‌طور که از قبل مشخص بود دولت بار دیگر در بودجه سال ۱۳۹۷ نیز سهمی قابل توجه به توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص داده و در لایحه‌ سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۷۵ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری برای این حوزه تا پایان برنامه ششم توسعه در نظر گرفته است. به گزارش ایسنا، طبق اطلاعات […]

0
(0)

همان‌طور که از قبل مشخص بود دولت بار دیگر در بودجه سال ۱۳۹۷ نیز سهمی قابل توجه به توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص داده و در لایحه‌ سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۷۵ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری برای این حوزه تا پایان برنامه ششم توسعه در نظر گرفته است.
به گزارش ایسنا، طبق اطلاعات ارائه شده در جدول بودجه عمرانی لایحه سال ۱۳۹۷ بیش از ۴۰ پروژه توسعه حمل‌ونقل ریلی در نظر گرفته شده است که در این رابطه اتصال چند مرکز استان، توسعه و بهسازی خطوط فعلی و بهبود شرایط برخی از خطوط قدیمی در نظر گرفته شده است.

طبق براوردهای صورت گرفته تا پیش از آغاز برنامه پنجم توسعه حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است و در طول این برنامه نیز راه آهن بیش از ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده است. صنعت ریلی در سال ۹۶، ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب دریافت کرده و در سال ۹۷، نیز حدودا ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه خواهد داشت. هچنین برنامه ریزی شده در طول زمان برنامه ششم توسعه تا پایان طرح های مدنظر حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان تزریق جدید به این بخش صورت خواهد گرفت.

اتصال اردبیل به شبکه ریلی، اتصال ایلام و چابهار به این شبکه، اتصال مرز دوغارون به شبکه و بهبود و ساخت خطوط دوم، سوم و چهارم در بعضی از حوزه‌ها بخش اصلی محور بودجه عمرانی توسعه حمل‌ونقل ریلی را تشکیل می‌دهد.

در این حوزه راه‌آهن بوشهر، راه‌آهن آستارا، راه‌آهن ارومیه و قطار حومه‌ای فرودگاه امام خمینی (ره) قرار گرفتند. برای برقی کردن راه‌آهن تهران – مشهد بهسازی ناوگان ریلی، بهسازی ایستگاه‌ها، نوسازی علائم و ارتباطات و رفع گلوگاه‌های ظرفیتی خطوط راه‌آهن نیز منابع اعتباری خاص در نظر گرفته شده است.

دولت همچنین پیشنهاد داده که برای افزایش ظرفیت حمل مسافر نیز منابع اعتباری خاصی برای شبکه ریلی در بودجه سال ۱۳۹۷ در نظر گرفته شود.

بخش قابل توجهی از ردیف‌های بودجه وارد شده در این بخش به دو شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و راه‌آهن تخصیص داده می‌شود.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.