• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

برگزاری همایش ایمنی در اداره کل راه آهن آذربایجان / مانور امداد و نجات و اطفا حریق

  • کد خبر : 16648
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
برگزاری همایش ایمنی در اداره کل راه آهن آذربایجان / مانور امداد و نجات و اطفا حریق

0 (0) همزمان با هفته ایمنی حمل‌ونقل ریلی صورت گرفت؛  برگزاری همایش ایمنی در اداره کل راه آهن آذربایجان این همایش با حضور میر حسن موسوی دیزجی معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیران کمیته حمل و نقل، مدریت بحران، هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس استان آذربایجان شرقی و با شرکت گسترده رؤسا و […]

0
(0)

همزمان با هفته ایمنی حمل‌ونقل ریلی صورت گرفت؛ 

برگزاری همایش ایمنی در اداره کل راه آهن آذربایجان

این همایش با حضور میر حسن موسوی دیزجی معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیران کمیته حمل و نقل، مدریت بحران، هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس استان آذربایجان شرقی و با شرکت گسترده رؤسا و کارشناسان اداره کل راه آهن آذربایجان برگزار شد.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این همایش از اداره کل راه آهن آذربایجان به پاس تدوین برنامه مدون در موضوع شناسایی مخاطرات ایمنی سیر و حرکت قطار های مسافری و باری و همچنین پیشگیری از آنها قدردانی کرد.
موسوی ارتقای بهره وری در راه آهن را یکی از سیاست های فعلی مدیرعامل راه آهن اعلام کرد و گفت :ارتقای بهره وری به معنای کاربردی آن با تکیه بر منابع انسانی غنی، علم، اطلاعات و تجربه ارزشمند کارمندان مورد تاکید مقام مدیر عامل است و اعتقاد داریم با همین امکانات و سرمایه ها می توانیم کمبود ناوگان در حمل و نقل بار و مسافر را جبران کنیم و از آنچه در اختیار داریم به شکل صحیح استفاده کنیم.
وی در این همایش به دو شاخص مهم عملکرد جابجایی مسافر و بار در راه آهن در سال 1397 اشار کرد و از رشد 15 درصدی حمل بار در سال 1397 نسبت به سال قبل خبر داد و میزان بار حمل شده در سال 1397 را 50 میلیون تن و 35 میلیارد تن کیلومتر اعلام کرد که راه آهن در تن کیلومتر، از محل بهره وری نیروی انسانی و با بهره گیری مناسب از ناوگان موجود پانصد درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است و در شاخص جابجایی مسافر در سال 1397، راه آهن جمهوری اسلامی ایران 15 میلیارد نفر کیلومتر که در مجموع 8/ 27 میلیون نفر مسافر در کل کشور جابجا کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک 14 درصد افزایش جابجایی مسافر داشته است. 
وی امنیت و خدمت به مردم را برند و عامل ماندگاری راه آهن اعلام کرد و افزود : برای ایمنی سیر قطار های مسافری تعداد 750 واگن بالای 30 سال را در سال 1396 از رده خارج کردیم و به جایی 700 واگن از رده خارج شده از خدمات 200 واگن بازسازی شده استفاده کردیم و از محل بهره وری و چرخش خوب واگن در راه آهن کمبود واگن را جبران کردیم
معاون مسافری شرکت راه آهن، سیر ایمن قطارهای مسافری در راه آهن را خوب توصیف کرد و افزود در سال های 1396 و 1397 راه آهن هیچ گونه سانحه ای که منجر به فوت حتی یک نفر باشد را نداشته است.
موسوی تصریح کرد در سال 1398 با پیش بینی ها و با برنامه ریزی های خوبی که با تکیه بر توانمندی های نیروی انسان داشته ایم میزان جابجایی مسافر 4 /29 میلیون نفر مسافر خواهد بود.

بازدید معاون مسافری از نمایشگاه هفته ایمنی در راه آهن آذربایجان

این نمایشگاه که در برگیرنده تجهیزات ایمنی مرتبط با آتش نشانی و خدمات ایمنی، قطار امداد و نجات، تجهیزات پزشکی مرتبط با سلامتی کارکنان، لمینت های اطلاع رسانی هشدار های ایمنی، استند های پیام رسانی رویدادهای بحرانی، بوشورهای اطلاع رسانی هشدار های حاشیه نشینان و نمایش تصویری تاریخچه راه آهن و نحوه مقابله با آسیب های شبکه مجازی است.

این نمایشگاه با همکاری اداره ناوگان، امور رفاهی و سلامت، گروه ایمنی و نظارت برشبکه، پلیس راه آهن آذربایجان و روابط عمومی این اداره کل به مدت یک هفته دایر و مورد بازدید معاونت مسافری راه‌آهن ، مدیریت، کارکنان، دانش آموزان مدارس مختلف و جمعی از حاشیه نشینان خطوط راه آهن قرار گرفت.

برگزاری مانور امداد و نجات و اطفا حریق در راه آهن آذربایجان

 به منظور بررسی میزان آمادگی پرسنل و آماده بکار بودن تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق و مانور امداد و نجات و اطفا حریق با برنامه و طراحی از پیش تدوین شده و بدون اطلاع عوامل اجرایی از آزمایشی بودن عملیات به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل ریلی برگزار شد. 

این عملیات با طراحی گروه ایمنی و نظارت بر شبکه و با همکاری ادارات ناوگان، سیر و حرکت و امور رفاهی و سلامت و با نظارت مستقیم شاپور ارصلانی مدیر کل راه آهن آذربایجان و فرامرز فلکی معاونت سیر و حرکت و ناوگان این اداره کل برگزار شد.

گزارش تصویری از رویدادهای هفته ایمنی در راه آهن آذربایجان 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.