• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

بهره‌برداری کامل از خط آهن تبریز به میانه تا سال ۹۹

  • کد خبر : 6065
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
بهره‌برداری کامل از خط آهن تبریز به میانه تا سال ۹۹

0 (0) با این شرایط پروژه در سال ۹۸ به ایستگاه باسمنج و در سال ۹۹ در ایستگاه ائل‌گلی خواهد رسید. به نقل از ریل نیوز :  پروژه ملی راه‌آهن تبریز یکی از پروژه‌های اولویت‌دار راه‌آهن کشور است که در صورت بهره‌برداری، مسیر ۳۲۰ کیلومتری تبریز به میانه به ۲۰۵ کیلومتر کاهش خواهد یافت. مجری […]

0
(0)

با این شرایط پروژه در سال ۹۸ به ایستگاه باسمنج و در سال ۹۹ در ایستگاه ائل‌گلی خواهد رسید.

به نقل از ریل نیوز :  پروژه ملی راه‌آهن تبریز یکی از پروژه‌های اولویت‌دار راه‌آهن کشور است که در صورت بهره‌برداری، مسیر ۳۲۰ کیلومتری تبریز به میانه به ۲۰۵ کیلومتر کاهش خواهد یافت.
مجری پروژه راه‌آهن تبریز به میانه احداث راه‌آهن تبریز به میانه ادامه داد: این طرح از سال ۷۹ به طول ۲۰۳ کیلومتر در دو خط آغاز شده و اکنون به بستان‌آباد رسیده است.
محمدزاده گفت: سال گذشته ۹۰۰ هزار مترمکعبی خاکریزی، ۲۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۲ هزار و ۳۰۰ هزار تن آرماتوربندی و زیرسازی کل مسیر در فاز اول انجام گرفته است که بهبود شبکه آسیایی راه‌آهن، سریع، ایمن، کم مصرف بودن و کاهش مسیر از مزیت‌های طرح ملی راه‌آهن میانه به تبریز است.
به گفته وی، از دیگر ویژگی‌های مسیر کاهش ۱۹ ایستگاه به ۹ ایستگاه راه‌آهن است که تاکنون یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و برای تکمیل آن به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت تخصیص بودجه ۴۵۰ میلیارد تومانی مصوب در نهاد ریاست‌جمهوری برای سال‌های ۹۷ و ۹۸، طرح با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.
حمیدعلی محمدزاده، مجری پروژه خط آهن تبریز به میانه اظهار کرد: برنامه افتتاح در اردیبهشت‌ماه برنامه خاتمه ریل‌گذاری بود که مقام ریاست جمهوری ترجیح داد در موقع بهره‌برداری حضور یابد.
وی افزود: طبیعتاً طرحی با مقیاس بزرگ راه‌آهن میانه به تبریز که دو خطه است و معادل ۴۰۸ کیلومتر راه‌آهن هم‌سنگ بوده و در منطقه کوهستانی واقع شده است، هزینه‌های آن حداقل دو یا سه برابر هزینه‌های راه‌آهن در دشت خواهد بود.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.