• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بهره‌مندی شهرستان‌های غرب استان تهران از سیستم ریلی ایمن و ارزان با اجرای پروژه مترو اسلامشهر

  • کد خبر : 30543
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱:۱۹
بهره‌مندی شهرستان‌های غرب استان تهران از سیستم ریلی ایمن و ارزان با اجرای پروژه مترو اسلامشهر
پروژه مترو اسلامشهربا اجرای تونل قطعه اول حدفاصل بزرگراه آزادگان تا انتهای خط 3 مترو تهران و تونل قطعه دوم از بزرگراه آزادگان تا میدان نماز شهرستان در حال پیشرفت است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از پانا، رضا قاسمی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر در رابطه با روند اجرایی پروژه مترو اسلامشهر از آغاز تا دوران فعلی اظهار کرد: در دهه هفتاد شرکت فرانسوی سیسترا طرح مطالعات جامع حمل و نقل ریلی تهران را با عنوان اتصال شهرهای اقماری به تهران اجرا کرد و در مرحله بعد شورای عالی ترافیک کشور نیز در سال ٨٩ مطالعات امکان‌سنجی اتصال امتداد خط ٣ مترو تهران به اسلامشهر تصویب و متعاقبا پس از تصویب درکمیسیون ماده ٢١۵ سازمان برنامه و بودجه، از سال ١٣٩٠ ردیف بودجه کشوری به این طرح تعلق گرفت.

او بیان کرد: تا سال ٩٧ که پروژه مترو اسلامشهر در اختیار شهرداری تهران بود، این طرح در حد مطالعات طرح پیشرفت داشت و با پیگیری‌های شهردار، شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر، شهرداری تهران، استانداری تهران و وزارت کشور با مصوبه هیئت دولت، شهرداری اسلامشهر به عنوان مجری پروژه انتخاب شد.

او افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور طول خط مترو تهران، اسلامشهر در امتداد خط ٣ مترو تهران و از انتهای آن تا میدان قائم برابر ١۵/۵ کیلومتر و پنج ایستگاه است که در فاز اول به طول ١٠/۵ کیلومتر و تا میدان نماز و سه ایستگاه در دست اجرا بوده که از دی ماه سال ۹۸ عملیات احداث تونل فاز اول در دو قطعه در حال اجراست،

قاسمی تصریح کرد: قطعه اول پروژه مترو اسلامشهر به طول ٩٠٠متر در محدوده انتهای خط ٣ تا بزرگراه آزادگان که تاکنون بیست و هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بالغ بر ۴٢٠متر تونل حفاری و در مرحله لاینینگ می باشد و قطعه دوم نیز در محدوده بزرگراه آزادگان تا میدان نماز و به طول ٩/۵ کیلومتر که تا به امروز بیست و شش پیشرفت فیزیکی داشته و ١۶۵٠متر از تونل حفاری و اجرا شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر افزود: از ابتدای سال جاری عملیات احداث ایستگاه چهاردانگه نیز از محل منابع شهرداری چهاردانگه آغاز کردیده است.

او در رابطه با نقش اجرای پروژه مترو اسلامشهر در سطح شهرستان‌های غرب استان تهران تأکید کرد: طبق آمار سال هشت و هشت روزانه ١٢٠ هزار سفر به سمت تهران و بالعکس در جریان بوده که پیش بینی می‌شود با اجرای این پروژه شصت حجم مسافر که مابین این شهرها و تهران در حال تردد هستند، جذب سامانه ریلی مزبور شود و از طرفی مترو بر کاهش آلودگی هوا، حمل و نقل ایمن مسافر و سیستم حمل و نقل ارزان تأثیر بسزایی دارد.

قاسمی خاطر نشان کرد: روند افزایش نرخ جمعیت در شهرستان‌های اقماری که با تهران تناسب خاص ندارد ،دلیل بسیار مهمی در ایجاد خطوط ریلی و اهمیت سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

او اظهار کرد: در شرایط کنونی که درگیر بحث کرونا ویروس هستیم کار در مترو اسلامشهر،با توجه به اینکه زنجیره‌وار همه موارد به هم از جمله ،معادن شن و ماسه، کارخانه سیمان،کارگاه‌ها احداث تونل‌ها وابسته هستند، سعی می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصل فاصله گذاری اجتماعی عملیات اجرایی پروژه با کندی مواجه نشود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به توانمندی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مساعدت‌های مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وجود شرایط اقتصادی در دوران کرونا ویروس بتوانیم پروژه مترو اسلامشهر را جهت بهره‌مندی مردم شهرستان‌های غرب استان تهران از سیستم حمل و نقل پاک، ایمن و ارزان در زمان مقرر به اتمام برسانیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30543

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.