• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بهره‌گیری پلیس‌راه آهن از روش‌های مرسوم در سراسر دنیا

  • کد خبر : 14309
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
بهره‌گیری پلیس‌راه آهن از روش‌های مرسوم در سراسر دنیا

0 (0) فرمانده پلیس راه‌آهن ج.ا.ا ، بابیان اینکه بسیاری از تجهیزات پلیس راه‌آهن نیازمند نوسازی است، گفت: این نیرو در استان‌های کویری مجهز به پهباد می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر،  سرهنگ حشمت‌الله ملکی ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی اداره کل راه‌آهن شمال شرق(۱) در شاهرود ضمن بیان اینکه این ناحیه […]

0
(0)

فرمانده پلیس راه‌آهن ج.ا.ا ، بابیان اینکه بسیاری از تجهیزات پلیس راه‌آهن نیازمند نوسازی است، گفت: این نیرو در استان‌های کویری مجهز به پهباد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  سرهنگ حشمت‌الله ملکی ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی اداره کل راه‌آهن شمال شرق(۱) در شاهرود ضمن بیان اینکه این ناحیه کریدور اصلی اتصال شرق به مرکز و غرب  کشور است ابراز داشت: راه‌آهن این منطقه در شاخص‌های امنیتی رتبه خوبی را در ارزیابی‌های کشوری کسب کرده که بسیار قابل‌توجه و تشکر است.

 وی از تردد روزانه ۹۰ رام قطار مسافربری از راه‌آهن شمال شرق (۱) خبر داد و افزود: ماهانه بالغ‌بر یک و نیم میلیون مسافر از مسیرهای ریلی این منطقه عبور می‌کنند که این امر نیازمند توجه ویژه مأموران پلیس‌راه و ارائه خدمات در راستای حفظ امنیت مسافران  است.

بهره‌گیری پلیس‌راه آهن از روش‌های مرسوم در سراسر دنیا

فرمانده پلیس‌راه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی اقدامات این نیرو در سال‌های اخیر بیان کرد: توقف قطارها برای ادای فریضه نماز و امنیت خطوط ریلی و امنیت مسافران در قطارها سیاست اصلی پلیس‌راه در برنامه‌ریزی‌های امسال است.

ملکی بابیان اینکه طول خطوط ریلی درراه آهن شمال شرق (۱) ۵۳۴ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: با توجه به دوخطه بودن مسیر، این میزان به دو برابر افزایش می‌یابد و از سوی دیگر باید گفت در ارزیابی‌هایی که از پلیس‌راه این ناحیه به‌عمل‌آمده است وضعیت امنیت آن بسیار مطلوب و هیچ‌گونه مسئله‌ای در حوزه ناامنی وجود ندارد.

وی بابیان اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال‌های گذشته از امکانات، تجهیزات و شرایط مطلوب‌تری برخوردار است، تصریح کرد: وظیفه پلیس‌راه برقراری امنیت در خطوط ریلی، راه‌آهن، تأسیسات و کارخانه‌ها و داخل قطارها ایستگاه‌ها و سالن‌های مسافربری است و برای تحقق این هدف باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و از روش‌هایی که در سراسر دنیا مرسوم است استفاده کند.

رشد ۱۰۰ درصدی کشف مواد مخدر در حوزه راه‌آهن

فرمانده پلیس‌راه کشور همچنین از بروز رسانی تجهیزات این نیرو طی ۴۰ سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در حوزه گشت‌های ریلی این امر در استان‌هایی که امکان تردد با سایر وسایل نقلیه مثل خودرو و موتورسیکلت وجود دارد انجام می‌شود و در برنامه‌ریزی‌های سال ۹۸ برای استان‌های کویری و پهناور تجهیزاتی مانند پهباد تأمین می‌شود که در این راستا این استان‌ها در اولویت خواهند بود.

ملکی تصریح کرد: برای تأمین امنیت خطوط ریلی نیازمند تجهیزات به‌روزتری هستیم که این امر با توجه ویژه مدیران راه‌آهن و مسئولان مرتبط محقق می‌شود.

وی با اشاره به گزارشی از عملکرد پلیس‌راه در حوزه کشفیات سرقت، مواد مخدر، کالای قاچاق بیان کرد: در یک سال گذشته کشفیات مواد مخدر در حوزه راه‌آهن ۱۰۰ درصد، کشف کالای قاچاق ۳۷۳ درصد، کشفیات سرقت ۶۹ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

لزوم اجرای طرح‌های فرهنگی و پیشگیرانه

فرمانده پلیس‌راه آهن کشور افزود: پلیس‌راه آهن شمال شرق(۱) با فرهنگ‌سازی و اقدامات بسیار خوبی که در محل خطوط ریلی و مدارس و غیره داشته است در این مدت شاهد کمترین مزاحمت و سرقت در منطقه بوده است از سوی دیگر با توجه به گسترش طولانی و توسعه‌ای که در راه‌آهن اتفاق می‌افتد باید برای سایر استان‌هایی که در دست احداث است برنامه‌ریزی ویژه‌ای شود تا همگام با توسعه، امنیت را در راه‌آهن برقرار کنیم.

ملکی با اشاره به برپایی نمایشگاه و انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در راستای خریدوفروش ضایعات فلزی در شاهرود خاطرنشان کرد: این افراد نسبت به خطوط ریلی و ادواتی که در راه‌آهن استفاده می‌شود توجیه شدند تا از سرقت آهن‌آلات و ریل پیشگیری شود.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت اجرای طرح‌های فرهنگی و پیشگیرانه از وقوع جرم در این راستا بیان کرد: در هر کجایی که راه‌آهن ضریب نفوذ پیدا می‌کند برقراری امنیت آن بر عهده پلیس‌راه است و برای احداث ایستگاه‌ها پلیس هم برابر قانون در آن محل مستقر خواهد شد و در محل‌هایی که بستر حضور مردم و تردد آن‌ها بیشتر است پوشش امنیتی نیز افزایش می‌یابد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14309

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.