• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

بهره برداری از مخزن ریلی آتش نشانی در اداره کل راه‌آهن قم

  • کد خبر : 19058
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
بهره برداری از مخزن ریلی آتش نشانی در اداره کل راه‌آهن قم
مدیرکل راه آهن قم از بهره برداری یک مخزن ریلی آتش نشانی با اعتباری بالغ بر یک میلیاردوپانصدمیلیون ریال خبرداد.
0
(0)

مدیرکل راه آهن قم خبر داد؛
‍ ‍بهره برداری از مخزن ریلی آتش نشانی در اداره کل راه‌آهن قم

مدیرکل راه آهن قم از بهره برداری یک مخزن ریلی آتش نشانی با اعتباری بالغ بر یک میلیاردوپانصدمیلیون ریال خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن قم محسن اعتماد در حاشیه این مراسم که باحضور مهندس رشیدی مدیرکل ایمنی و نظارت برشبکه راه آهن ج.ا.ا برگزار شد گفت:واگن مذکور باظرفیت ۶۵هزار لیتر و مجهز به موتور پمپاژ با پرتاب ۷۰متر، حریق را در خطوط ریلی که امکان دسترسی با ماشین آتش نشانی وجود ندارد خاموش می کند.

وی با اشاره به اینکه این مخزن در سازمان قطار نجات این اداره کل تعبیه شده شده است، افزود:مخزن ریلی آتش نشانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصدمیلیون ریال تجهیز شده است.

وی افزود:در گذشته سازمان قطار نجات فاقد مخزن ریلی آتش نشانی بوده که در زمان سوانح آتش سوزی هیچگونه امکانات ریلی جهت اطفاء حریق وجود نداشت که با تغییر کاربری مخزن آب موجود در سازمان قطار نجات بعد از گرفتن مجوزهای مربوطه به مخزن ریلی آتش نشانی امکان دسترسی آسان به نقاط ریلی که خودروهای آتش نشانی امکان تردد نداشته باشد در کمترین زمان ممکن وبا سهولت امکان پذیر شده است.

اعتماد عنوان کرد:قابل توجه است که با نصب مانیتور در بالای مخزن امکان پاشش آب در همه جهات وجود دارد.

وی از ویژگی‌های منحصر به فرد این مخزن انجام همزمان دو عملیات برشمرد و اظهار داشت :یکی از ویژگی های بارز این مخزن انجام دو عملیات همزمان اطفاءحریق و آب رسانی به خودروهای آتش نشانی در زمان بحران و حساس است.

وی توانایی پرتاب ۲۰۵۰ لیتر آب در دقیقه را از ویژگی های پمپ استفاده شده در مخزن ریلی دانست و افزود:قابلیت ترکیب کف و آب تو سط دستگاه اینداکتور در حریق های مرتبط مانند گازوییل و بنزین است.

وی در پایان ابراز کرد:پرتاب آب توسط مانیتور نصب شده در بالای مخزن تا ۷۰متر را پوشش می دهد و پرتاب آب توسط خروجی های طرفین مخزن تا ۶۰متر می باشد.

بهره برداری ازمخزن ریلی آتش نشانی راه آهن قم باحضور مدیرکل ایمنی ونظارت برشبکه راه آهن، مدیرکل مدیریت بحران استان قم، مدیران اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی استان قم انجام شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19058

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.