• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

بهره برداری دو ایستگاه مترو شهید ستاری و یادگار امام

  • کد خبر : 32171
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
بهره برداری دو ایستگاه مترو شهید ستاری و یادگار امام
دو ایستگاه مترو شهید ستاری و یادگار امام امروز با حضور معاونان برنامه و بودجه و علمی و فناوری رییس جمهور، شهردار تهران، رئیس شورای شهر و مدیران حمل و نقلی شهرداری به بهره برداری رسید.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از آریا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دراین مراسم گفت: علاوه بر این دو ایستگاه، تفاهم‌نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو نیز با حضور معاونان رییس جمهور و شهردار تهران امضا شد.
سید مناف هاشمی افزود: کمتر از یک هفته مانده به سال ۱۴۰۰ طرح‌های متعددی افتتاح شد و رونمایی از قطار ملی با دستور ریاست جمهوری در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
وی با اشاره به تفاهم نامه‌های منعقد شده خاطر نشان کرد: با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران و با کمک ۶۰۰ میلیارد تومانی دولت، ۱۰ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی می‌شود.
به گفته وی ۴۰ هزار از ۸۰ هزار تاکسی‌های شهر تهران کاملا فرسوده و نیازمند بازسازی است.
سید مناف هاشمی همچنین از انعقاد قرارداد ساخت ۱۰۵ واگن مترو میان شرکت واگن سازی تهران و مجموعه مترو در مراسم امروز خبر داد و گفت: رقم این قرارداد حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که از منابع داخلی تامین خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات موجود در نقد شدن اوراق مشارکت سال ۹۹ افزود: اگر بتوانیم اوراق مشارکت سال ۹۹ را که حدود هزار میلیارد آن متعلق به مترو و ۴۰۰ میلیارد آن متعلق به اتوبوسرانی است به موقع دریافت کنیم، اقدامات خوبی انجام خواهد شد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ایستگاه مترو شهید ستاری و یادگار امام گفت: برای این دو ایستگاه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که با توجه به شرایط سخت اقتصادی برای دولت و شهرداری‌ها به نظر کار بزرگی انجام شده است.
وی تصریح کرد: در پایان همین هفته حداقل دو ایستگاه اشرفی اصفهانی و تربیت مدرس در خط ۶ افتتاح خواهد شد و سه ایستگاه دیگر نیز در فروردین ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32171

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.