• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

به‌زودی پیشرو‌ترین قطار برقی در سطح شهرهای جدید افتتاح خواهد

  • کد خبر : 23462
  • ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
به‌زودی پیشرو‌ترین قطار برقی در سطح شهرهای جدید افتتاح خواهد
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در سطح جهان توسعه حمل‌و‌نقل ریلی، مقدم بر توسعه شهرهای پیرامونی است‌‌، گفت: متاسفانه ما ابتدا به توسعه شهر و احداث شهرهای جدید پرداخته‌ایم و بعد از آن به فکر توسعه حمل‌ونقل افتادیم‏.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ابتگار ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در سطح جهان توسعه حمل‌و‌نقل ریلی، مقدم بر توسعه شهرهای پیرامونی است‌‌، گفت: متاسفانه ما ابتدا به توسعه شهر و احداث شهرهای جدید پرداخته‌ایم و بعد از آن به فکر توسعه حمل‌ونقل افتادیم‏.
وی گفت: به هر حال توسعه و توجه به احداث خطوط برقی از آغاز دولت دوازدهم همواره از اولویت‌های شرکت عمران شهرهای جدید بوده و بخش عمده منابع داخلی شرکت به این سمت هدایت شده است. برای مثال فقط در خصوص قطار برقی هشتگرد در ۹ ماهه اول سال جاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید را استفاده کرده‌ایم.
معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: شهر جدید هشتگرد جزو شهرهای جدیدی است که اواخر دهه ۶۰ برای پاسخگویی به نیاز اسکان شهر تهران مکان‌یابی شد. این شهر علی‏رغم ظرفیت جمعیت‌پذیری ۶۰۰ هزارنفری تنها ۸۰ هزار نفر دارد که مهم‏ترین دلیل عدم توسعه جمعیتی این شهر مربوط به فقدان حمل‌ونقل سریع و ارزان بود‏.
وی با بیان اینکه دولت نیز بر این موضوع واقف بود گفت‌: علی‌رغم کمبود بودجه، دولت یازدهم و دوازدهم با تمام توان به دنبال تکمیل این پروژه ملی و مهم بود.
وی، مترو هشتگرد را پیشروترین قطار برقی شرکت عمران عنوان کرد که به خط پنج مترو تهران متصل می‌شود و گفت: احداث این خط مترو به طول ۲۵ کیلومتر در مراحل نهایی است و به‌زودی افتتاح می‌شود و با بهره‌برداری کامل این خط، امکان جابه‏جایی روزانه ۲۵۰ هزار نفر وجود دارد که نقش بسیار عمده‌ای در کاهش مصرف سوخت و ترافیک آزادراه قزوین-کرج و کرج-تهران خواهد داشت.
طاهرخانی گفت‌: اهمیت حمل‌ونقل ریلی به‌اندازه‌ای است که ما همزمان با تکمیل و بهره‌برداری از متروی شهر هشتگرد، مترو تهران _پردیس، قطار شهر جدید گلبهار به مشهد، بهارستان-اصفهان به‌ طول ۱۵ کیلومتر و فولادشهر _اصفهان به طول ۲۵ کیلومتر را در دستور کار داریم.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه در مجموع ۱۶۳ کیلومتر قطار برقی را بین شهرهای جدید و شهرهای مادر در دستور کار داریم، گفت: بخش دیزلی قطار حومه‌ای توسط شرکت راه‌آهن انجام می‌شود و شرکت عمران شهرهای جدید متولی قطارهای برقی این بخش است و عموماً بهره‌برداری از این قطارها نیز با مترو کلان‌شهرها است.
وی با بیان اینکه مترو هشتگرد سال ۹۰ شروع شده است گفت: این مترو تا ایستگاه گلشهر کرج ۲۵ کیلومتر فاصله دارد که ۵ کیلومتر آن مسقف و مابقی روی زمین است و با راه‌اندازی آن فاصله هشتگرد تا تهران ۴۰ دقیقه‌ای طی خواهد شد‏.
طاهر‌خانی با بیان اینکه محوطه این مترو ۳۰ هکتار است گفت: مقرر شده محوطه بیرونی این مترو کاربردی باشد تا شهروندان بدون دغدغه مایحتاج خود را تهیه کنند‌.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: اعتبار این مترو ۱۰۰۰ میلیارد بوده که بخشی از آن در سال ۹۰ توسط دولت تامین شده، اما مابقی از منابع شرکت عمران در طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ از محل اعتباری تامین شده است‌.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل ساخت این پروژه معارضین بود اظهار کرد: معارضان ملکی و نبود اعتبارات کافی همواره از مشکلات پروژه‌های عمرانی است‌.
طاهرخانی در ادامه، این مترو را شاخص‌ترین پروژه از لحاظ مهندسی داخلی عنوان کرد و اظهار کرد: همواره ما در بخش زیرساختی و برقی وابسته به کشورهای توسعه‏یافته بودیم، اما این پروژه از تجهیزات و دانش داخلی بهره برده و برق این پروژه به دست پیمانکاران و مشاوران ایرانی اجرا شده است و به نوعی ما در توسعه حمل‌ونقل حومه‌ای به توانایی داخلی رسیدیم‌.
طاهرخانی با بیان اینکه این پروژه همواره مورد توجه مسئولان بوده خاطرنشان کرد: بیشتر مسئولان درجه یک کشوری در جریان ساخت این پروژه قرار گرفته‌اند و همواره بر افتتاح هرچه سریع‌تر این پروژه تاکید کرده‌اند.
طاهرخانی درنهایت گفت: به هر حال، تمامی تلاش‌های چندساله منتج به افتتاح این پروژه ملی در چند روزه آینده شده و ما در تلاشیم همواره گام‌های اساسی در احقاق حقوق شهروندی برداریم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23462

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.