• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بیرجند به شبکه ریلی سراسری متصل می‌شود

  • کد خبر : 23290
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
بیرجند به شبکه ریلی سراسری متصل می‌شود
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در پروژه راه آهن قرار است شهرستان بیرجند را به شبکه سراسری متصل کنیم گفت: در این راستا طرحی که مدنظر است از بندر اقیانوسی چابهار آغاز می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم ، محمدباقر نوبخت شامگاه جمعه در برنامه تلویزیونی گفتمان هفته در بیرجند اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی مردمانی‌اند که به تدین، سخت کوشی و انسانیت در کشور شهره هستند.

وی با بیان اینکه برای توسعه کشور یک برنامه میان‌مدتی در دستور کار داریم، بیان کرد: در این راستا برنامه توسعه ششم این برنامه را هدایت و راهبری می‌کند.

معاون رئیس جمهور گفت: به جز برنامه توسعه‌ای که برای تمام استان‌های کشور داریم برای استان‌هایی که استعداد فراوان دارند اما به هر دلیل از استعدادشان استفاده نشده یک برنامه ویژه داریم.

نوبخت با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو این استان‌ها‌ست که استعداد فراوانی دارد، اما از این استعداد به نحو شایسته‌ای استفاده نشده است بیان کرد: در این برنامه ویژه در دولت یازدهم رئیس جمهور در سفر به این استان برای ۲۱ پروژه اعتباری بالغ بر ۲۷۱ میلیارد تومان متعهد شده است.

وی ادامه داد: اما پرداخت در این زمینه ۶۲۶ میلیارد تومان بوده که ۲۲۷ درصد بیش از تعهد برای استان پرداخت شد و ۱۱ پروژه کامل شده و مابقی در دست اجراست.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه خراسان جنوبی استعداد فراوانی دارد، تصریح کرد: سال گذشته دو اقدام موازی برای استان به انجام رسید که تعهد شد ۹۷۰ میلیارد تومان برای ۲۶ پروژه به صورت دو ساله پرداخت شود.

نوبخت گفت: این اعتبار برای سال ۹۸ و ۹۹ است و امسال تعهد سازمان برنامه و بودجه پرداخت ۴۷۰ میلیارد تومان بود که تا امروز ۲۹۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد و ۱۸۰ میلیارد تومان دیگر نیز طی یک تا دو ماه آینده پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در  پروژه راه‌آهن قرار است شهرستان بیرجند را به شبکه سراسری متصل کنیم، اظهار داشت: در این راستا طرحی که مدنظر است از بندر اقیانوسی چابهار آغاز می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه چابهار تنها بندری است که به اقیانوس وصل است گفت: در برنامه داریم که بندر چابهار و بیرجند را به هم وصل کنیم که در این راستا ۵۴۰ کلیومتر از چابهار به سمت زاهدان در حال انجام است.

نوبخت با بیان اینکه برای این پروژه ۳۰۰ میلیون یورو تسهیلات اخذ شده است، بیان کرد: قرارگاه سازندگی اجرای این پروژه را بر عهده دارد که طبق تعهد قرار است تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار تنها بندری است که تحریم نیست، افزود: قرار است این بندر غیر تحریمی را وصل کنیم به زاهدان و پس از آن به سمت کرمان و طبس وصل شود که در این راستا بیرجند را نیز به شبکه سراسری یونسی گناباد و پس از آن مشهد و سرخس مرتبط می‌کنیم که نه تنها به شبکه سراسری بلکه به شبکه بین‌المللی وصل خواهد شد.

گسترش شبکه ریلی سیاست مهم دولت تدبیر و امید

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید را گسترش شبکه ریلی عنوان و بیان کرد: تا قبل از این دولت ۱۰ هزار کیلومتر شبکه ریلی داشتیم که در برنامه قرار دادیم که تمام استان‌هایی که به شبکه سراسری وصل نیستند را متصل کنیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه بیرجند نیز جزو اولویت‌های ما در این زمینه است گفت: در حال حاضر کار آن آغاز شده و در بخش فایناسی در نظر داریم که تامین مالی شود و تلاش ما براین است که این افتخار برای دولت تدبیر و امید باشد که خراسان جنوبی را به شبکه سراسری وصل کند.

وی با اشاره به مسکن محرومان نیز ادامه داد: در اسفند سال گذشته برای اینکه کار به اتمام برسد و حق استان را ادا کنیم طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان کلید خورد که از این میزان ۵ هزار واحد تعهد بنیاد مسکن و ۵ هزار واحد تعهد کمیته امداد بود و سازمان برنامه و بودجه نیز حمایت مالی طرح را تعهد کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز موفق شدیم کلید ۲ هزار واحد را به دست صاحبان این منازل برسانیم، گفت: مقام معظم رهبری از مدیران دولت انتظار کار جهادی دارند که در این راستا دو نهاد انقلابی پای کار آمدند و به شدت کار را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه خیلی برای ما مهم است، افزود: قرار است در یکی از روزهای دهه فجر نیز برای افتتاح چند هزار واحد دیگر به این استان سفر کنم.

نوبخت با تاکید بر اینکه این آمادگی را داریم که هر جوانی که از روستاها مهاجرت کرده اگر برگردد هم خانه برای او فراهم کنیم و هم شغل یادآور شد: باید با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی که ظرفیت فراوانی در این استان دارد برای جوانان شغل ایجاد کنیم که ۱۰ هزار از این نیروگاه‌ها در سایر مناطق با همکاری بسیج در دستور کار است.

وی با قدردانی از عملکرد دلسوزانه استاندار خراسان جنوبی گفت: استان برای جهش در توسعه به یک مدیرپای کار نیاز داشت که در حال حاضر با حضور استاندار شاهد این توسعه هستیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خراسان جنوبی یک استان پر فرهنگ و پرسابقه است و دانشمندان بزرگی دارد یادآور شد: با مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی توافق کردیم که پشتیبانی مالی کنیم که بتوانند سریال ملی با استفاده از مشاهیر و شخصیت‌های این استان را در شبکه ملی داشته باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23290

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.