• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بیش از ۸۷ هزار مسافر با ناوگان ریلی گیلان جابه جا شدند

  • کد خبر : 30245
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
بیش از ۸۷ هزار مسافر با ناوگان ریلی گیلان جابه جا شدند
مدیر کل راه آهن شمال ۲ گفت: طی ۶ ماه نخست امسال بیش از ۸۷ هزار مسافر از طریق ناوگان ریلی استان گیلان جابه جا شدند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از غلامحسین ولدی افزود: اگر به طور متوسط تعداد سرنشین اتومبیل ها در سطح جاده را سه نفر در نظر بگیریم، جابه جایی این تعداد مسافر توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲، موجب حذف قریب به ۳۰ هزار دستگاه اتومبیل از سطح جاده ها شده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به جاده ای یک هفتم است، بیان کرد: حذف این تعداد اتومبیل از سطح جاده ها علاوه بر کاهش سوانح جاده ای باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی و آلودگی صوتی شده و می شود.

به گفته وی، از این تعداد ۴۴ هزار نفر مسافرانی هستند که به استان وارد شده اند و ۴۳ هزار و ۸۷ نفر هم با قطار از استان به سایر مقاصد خارج شده اند.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: در بازه زمانی ۶ ماهه نخست امسال از مبدا ایستگاه رشت یک قطار مسافری به مقاصد تهران، مشهد و برعکس اعزام می شد اما برای رفاه حال شهروندان گیلانی با پیگیری های صورت گرفته قطار پنج ستاره زندگی را نیز وارد ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ کردیم.

به گزارش ایرنا،  نیمه اسفندماه سال ۹۷ راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت های خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. در حال حاضر قطار گیلان در دو مسیر رشت – تهران و رشت- مشهد  به صورت روزانه تردد دارد.

راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد.

راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30245

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.