• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

بی‌توجهی راننده کامیون در عبور از گذرگاه مجاز بدون مستحفظ‌ منجر به حادثه شد

  • کد خبر : 22654
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
بی‌توجهی راننده کامیون در عبور از گذرگاه مجاز بدون مستحفظ‌ منجر به حادثه شد
مقام مسئول راه‌آهن گفت: امروز یک دستگاه کامیون هنگام عبور از گذرگاه مجاز بدون مستحفظ‌ به دلیل بی‌توجهی به نزدیک شدن قطار، با قطار مسافری تهران-رشت برخورد کرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ،صادق سکری درباره حادثه امروز برخورد کامیون با قطار در بلاک کهندژ به زیاران در خط‌آهن قزوین، اظهار داشت: امروز یک دستگاه کامیون در بلاک کهندژ به زیاران در خط‌آهن قزوین قصد عبور از خط‌آهن را داشت که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و دیدن طرفین، با قطاری که در حال سیر روی خط بود، برخورد کرد.

مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن ادامه داد: این کامیون درواقع قصد عبور از گذرگاه ‌مجاز بدون مستحفظ را داشته است که با قطار مسیر تهران-رشت برخورد می‌کند.

وی توضیح داد: ‌در خطوط ریلی ‌دو «گذرگاه ‌مجاز با مستحفظ» و ‌‌«گذرگاه مجاز بدون مستحفظ» داریم که در گذرگاه‌های مجاز با مستحفظ مانعی وجود دارد که پیش از نزدیک شدن قطار پایین می‌آید تا عبور خودروها از گذرگاه متوقف شود و پس از عبور قطار، این مانع برداشته می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن ادامه داد: در گذرگاه ‌مجاز بدون مستحفظ که در برخی مسیرهای خاص و کم‌تردد است، مانعی وجود ندارد بنابراین راننده باید حتما قبل از ورود به خط‌آهن حتما طرفین خط را چک و سپس عبور کند.

سکری اضافه کرد: راننده کامیون مذکور از گذرگاه مجاز بدون مستحفظ عبور کرده است، در این گذرگاه‌ها راننده‌ها باید با رعایت همه جوانب احتیاط را رعایت کنند که متاسفانه این راننده کامیون بدون توجه به نزدیک شدن قطار، قصد عبور از گذرگاه را می‌کند که منجر به برخورد دماغه لکوموتیو با کامیون می‌شود.

‌وی بیان کرد: پس از بروز این حادثه ۴۰ دقیقه قطار متوقف‌و خط بسته شده بود که پس از ورود کارشناسان فنی راه‌آهن و رفع مشکل، قطار به سیر خود ادامه داد.

مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن با تأکید بر اینکه در حال حاضر خط باز است‌، گفت: در این حادثه به مسافران قطار آسیبی وارد نشد.

سکری تأکید کرد: بارها درباره عبور ‌خودرو از خط‌آهن تذکر داده‌ایم اما متأسفانه برخی راننده‌ها این مهم را رعایت نمی‌کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22654

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.