• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

بی‌کفایتی و خلف‌وعده‌ها صنعت ریلی را زمین می‌زند

  • کد خبر : 31709
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
بی‌کفایتی و خلف‌وعده‌ها صنعت ریلی را زمین می‌زند
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: با وجود پیگیری‌های فراوان در ۱۰ ماه گذشته هنوز تسهیلات کرونایی بخش ریلی را پرداخت نکرده‌اند و از پیگیری‌های مکرر خسته شده‌ایم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، اوایل سال جاری و در پی شیوع ویروس کرونا تسهیلات متعددی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای بخش‌های مختلف حمل و نقل در نظر گرفته  شده و سهم صنعت ریلی در این میان ۹۴۰ میلیار تومان بود.

محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که ۱۲ خردادماه امسال پرداخت تسهیلات کرونایی بخش ریلی به بانک ملت ابلاغ شده است، گفت: با وجود پیگیری‌های ۱۰ ماهه هنوز موفق نشده‌ایم این تسهیلات را دریافت کنیم و از پیگیری‌ خسته شده‌ایم. در حالی که هرچه به ما گفتند را انجام داده‌ایم به دلیل بی‌کفایتی برخی مدیران بانکی تاکنون وام کرونایی را نگرفته‌ایم و از دادستان می‌خواهیم به این مساله ورود پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به این‌که شرکت رجا ۶۰ درصد صنعت ریلی کشور را به دوش می‌کشد، ادامه داد: هر مدرک و سندی را که از ما خواستند برایشان آماده کردیم برای ۳۰۰ میلیارد تومان سهم تسهیلات شرکت رجا از ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به بخش ریلی ۸۰۰ میلیارد تومان تضامین خواسته‌اند که معادل آن واگن به بانک عامل معرفی کردیم و از کارشناسی این واگن‌ها دوماه گذشته است.

اگر خودروی لوکس خواسته بودم تاکنون وامم را گرفته بودم

وی تصریح کرد: اگر تاکنون خودروی لوکس می‌خواستم تا الان وام خود را گرفته بودم اما برای دریافت تسهیلات کرونایی که شرایط بسیار سختی برای آن نیز وضع شده است با وجود دوندگی‌های فراوان و پیگیری‌های مکرر وزیر راه و شهرسازی و معاونانش موفق به دریافت وام نشده‌ایم.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اظهار کرد: شخصا شرمنده وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان دولت هستم، چرا که این مدیران بانکی با وجود پیگیری‌های متعدد تسهیلات بخش ریلی را پرداخت نکرده اند و در واقع همه قوانین کشور را به سخره گرفته اند.

اداره رجا با فروش واگن و استقراض

وی ادامه داد: طی ۱۱ ماه گذشته شرکت رجا با ۸۰ میلیارد تومان کمک از سازمان تامین اجتماعی ۲۸ میلیارد تومان فروش واگن، دریافت برخی مطالبات و فروش بلیت اداره شده است و به شدت به بحرانی وارد شده‌ایم که اگر به ما کمک نکنند و اگر این تسهیلات را که شرایط ویژه کرونایی را ندارد، به ما پرداخت نکنند در سال آینده شرکت رجا زمین می‌خورد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اظهار کرد: پرداخت نشدن تسهیلات کرونایی از سوی بانک ملت به بخش ریلی در حالی است که تسهیلات دیگر بخش‌های هوایی و جاده‌ای به راحتی پرداخت شده و برخی از شرکت‌های ریلی که موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند آنقدر تحت فشار قرار گرفته شده است که برخی یک کارخانه و برخی دیگر همه اعضای هیات مدیره‌شان به صورت شخصی امضاء کردند و توانستند این وام را بگیرند. البته ما نیز همین کار را انجام دادیم و حتی مدیرعامل بانک اعلام کرد که در سه قسط ۲۰ میلیارد تومانی، ۲۰۰ میلیارد تومانی و ۸۰ میلیارد تومانی این تسهیلات را به رجا پرداخت می‌کند اما ۴۵ روز دیگر از این وعده گذشته و هنوز اتفاقی نیفتاده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31709

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.