• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

تامین سوخت لکوموتیوهای تهران به اهواز

  • کد خبر : 29225
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
تامین سوخت لکوموتیوهای تهران به اهواز
۵۹۰ هزار لیتر سوخت برای راه‌آهن اراک در نظر گرفته شده که تنها جوابگوی ۹۰ لوکوموتیو است و برای تامین سوخت ۵۰۰ لکوموتیو دیگر حدود یک و نیم تا ۲ میلیون لیتر سوخت نیاز است .
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از  صداوسیما ؛ آقازاده ‌در نشست مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی و استان قم در اراک گفت: ۵۹۰ هزار لیتر سوخت برای راه‌آهن اراک در نظر گرفته شده که تنها جوابگوی ۹۰ لوکوموتیو است و برای تامین سوخت ۵۰۰ لکوموتیو دیگر حدود یک و نیم تا ۲ میلیون لیتر سوخت نیاز است .

وی با اشاره به اینکه تامین این میزان سوخت کار پیچیده و دشواری نیست افزود : این مهم بای طی نشست مشترک شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور و راه‌آهن جمهوری اسلامی رفع شود چرا که تامین سوخت لکوموتیوهای باری و مسافربری مشکلات زیادی را در استان ایجاد کرده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه  پسماندهای نفتی دارای ویژگی‌های خاصی است که هر گونه فعالیت در این خصوص نیازمند رعایت ظوابط و ملاحظات زیست محیطی می باشد، گفت: در شهرستان دلیجان ۲ کارخانه فعالیت دارد که یکی از آنها به تازگی مجوز تصفیه فرآورده‌های نفتی و پسماند نفتی را از محیط زیست اخذ کرده و فعالیت خوب و قانونمندی دارد.

آقازاده ضمن تاکید بر اینکه طی سالهای اخیر تحول خوبی در زمینه قاچاق کالا و ارز، مبارزه با موادمخدر و انواع جرایم در این استان صورت گرفته است گفت : دو سوم خودروهای قاچاق کالای توقیف شده این استان در سال جاری مربوط به استان مرکزی است که این مهم توفیق بزرگی برای استان محسوب می شود .

 

بازیافت لجن های نفتی در دستور کار

مدیر شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: ” لجن نفتی” ته‌مانده مخازن نفتی است و روزانه ۲ و نیم میلیون بشکه نفت برای مصرف داخل کشور تولید می‌شود که بخشی از آن به عنوان لجن نفتی ذخیره می شود که منجر به کاهش حجم مفید نفت می شود .
نژاد بهادری افزود : لجن نفتی پسماند نیست و می‌تواند تعداد زیادی شغل برای واحد‌های پایین دستی ایجاد کند و صنایع باید به گونه‌ای حرکت کنند که محصول هرکدام خوراک صنایع دیگر باشد.

وی ادامه داد : در حال حاضر پسماندها با این و یا سوزانده می شود و این در حالی است که باید بازیافت شوند و تکنولوژی ضعیفی که برخی از شرکت های بازیافت لجن های نفتی دارند از مشکلاتی است که اکنون با آن مواجه هستیم و باید تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشید.

 

جلوگیری از توقف ناوگان حمل و نقل با تدابیر ویژه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی نیز گفت : توقف و سوخت‌گیری قطار در هر ایستگاه یکی از گلایه های به حق مردم است که این امر در افزایش طول سفر و هزینه‌های تمام شده نقش موثری دارد از این رو باید تدابیر ویژه ای این راستا اتخاذ شود .

اکرمی با اشاره به اینکه میزان سوخت مصرفی و مقصد و‌ مبدا سفر قطار باربری و مسافربری مشخص است اظهار داشت : چنانچه برنامه‌ریزی سوخت‌دهی شفاف و به صورت الکترونیک باشد، یک لیتر سوخت هم در راه‌آهن قاچاق نمی‌شود که می طلبد در اسرع وقت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نشستی در خصوص مشکل سوخت راه‌آهن برگزار و راهکارهای ویژه ای نیز در این خصوص ارائه دهند .

 

لجن‌های نفتی یکی از معضلات مهم زیست محیطی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست لجن‌های نفتی یکی از معضلات مهم زیست محیطی عنوان کرد و گفت : به ازای فرآوری هر ۵۰۰ تن نفت، یک تن لجن نفتی تولید می‌شود که لجن‌های نفتی بسته به کیفیت نفت خام و فرآیند‌های استفاده شده برای جداسازی اب و نفت، پسماندهای خطرناک، پیچیده و متغیر است.

میرزایی با بیان اینکه این معضل در استان مرکزی به دلیل وجود واحد‌های پالایشگاهی و خطوط لوله و نفت، وجود دارد افزود :به دلیل تغییر ترکیبات شیمیایی لجن نفتی، خاصیت فیزیکی آن از قبیل چگالی، چسبندگی و میزان تولید حرارت می‌تواند متفاوت باشد و باید اذعان داشت که در شیوه دفع سنتی، لجن‌های نفتی در خاک، آلودگی موجود در لجن می‌تواند از طریق لایه‌های مختلف به اب‌های زیرزمینی راه پیدا کرده و سفره‌های آبی زیرزمینی را آلوده کند که می طلبد در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

هماهنگی‌‌ ‌‌ لازم برای افزایش سهمیه سوخت

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی با اشاره به اینکه سال جاری ۵۹۰هزار لیتر در اختیار شرکت راه آهن استان قرار گرفت افزود: میزان سوخت راه‌آهن اراک در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد، در اردیبهشت‌ماه ۱۰۰ درصد، در مردادماه ۱۰۰ درصد، در تیرماه ۱۰۰ درصد بوده است.

جمشیدی افزود : در مردادماه سال جاری ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در اختیار شرکت راه آهن استان قرار گرفت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: راه‌آهن اراک هماهنگی‌‌ ‌‌های لازم برای افزایش سهمیه سوخت خود را باید با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام دهد چرا که این مهم از اختیار شرکت پخش استان مرکزی خارج است.

 

 معابر قاچاق سوخت نیازمند رصد ویژه

فرمانده انتظامی استان مرکزی هم در این نشست استان‌های لرستان، مرکزی و قم به عنوان استان‌های معبر کشور عنوان کرد و گفت : در حال حاضر شگرد قاچاقچیان برای حمل کالای قاچاق از مسیرهای اصلی تغییر یافته است و بیشتر از طریق اتوبوس انجام می‌شود که در این راستا هزینه‌های جرم برای رانندگان اتوبوس افزایش یافته است.

سردار حسن مفهومی شهرستانی تاکید کرد : سال گذشته بحث ” توقیف سیستمی” در ۶ ماهه دوم سال بر روی چهار هزار و ۴۹ دستگاه خودرو اجرا شد که یک هزار و ۱۶۵ دستگاه آن در استان مرکزی انجام شد که می طلبد این مهم در بحث مبارزه با قاچاق کالا مورد توجه ویژه قرار گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29225

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.