• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تامین هزینه ۵ هزار میلیاردی مترو نیازمند پیگیری است

  • کد خبر : 29041
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲:۰۰
تامین هزینه ۵ هزار میلیاردی مترو نیازمند پیگیری است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هزینه ۵ هزار میلیاردی هر قطار مترو خطاب به شهردار تهران و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پیگیر تامین این هزینه ها از رئیس جمهور باشید.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از مهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم دستاوردهای طراحی و ساخت داخل در حوزه حمل و نقل ریلی که پیش از ظهر امروز در شرکت واگن سازی تهران برگزار شد، با اظهار خوشحالی از اینکه شاهد بالندگی پروژه مترو تهران به عنوان نماد خودکفایی بوده است، گفت: مترو تهران متشکل از بخش‌های ساختمانی و تجهیزاتی است که گفته می‌شود ۵۰ درصد هزینه‌های مربوط به بخش ساختمانی شامل تونل، ایستگاه‌ها، هواکش و … است.

وی در ادامه اظهار داشت: سال هاست این ۵۰ درصد به صورت داخلی طراحی و ساخته می‌شود و در این بعد با مشکل خودکفایی مواجه نبودیم.

هاشمی، تجهیزات را ۵۰ درصد دیگر هزینه‌های مترو تهران عنوان کرد و گفت: این بخش به دو قسمت تقسیم می‌شود که شامل ثابت و متحرک است قطارها و دیزل‌های مترو جزو ۲۵ درصد تجهیزات متحرک بوده و در تأمین تجهیزات ثابت از جمله برق رسانی، تهویه و سیستم‌های سیگنالی، تلاش شده به صورت داخلی ساخته شود حتی سیستم بلیت و اطفای حریق نیز به صورت مونتاژ داخلی سازی شده است.

وی افزود: مساله ما در تجهیزات متحرک مربوط به واگن سازی بوده که از ابتدا که اقدام به ساخت واگن داخلی کرده‌ایم با مشکل تأمین مالی پروژه‌ها از طریق داخل مواجه بودیم.

وی ادامه داد: این گونه پروژه‌ها به سمت فاینانس خارجی سوق داده می‌شدند و کشورهای فاینانس سعی می‌کردند از این طریق برای کشور خودشان اشتغال ایجاد کنند.

رئیس شورای شهر ادامه داد: هدف اصلی فاینانس خارجی فروش کالای همان کشور است و در نتیجه این نوع تأمین اعتبار معمولاً در بخش متحرک دچار رکود ساخت داخلی می‌شد.

وی خطاب به معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: حالا که حرکت داخلی برای تولید ملی واگن شکل گرفته است و همه دست‌اندرکاران از این موضوع حمایت می‌کنند با ساخت اولین قطار سعی کنیم این حرکت ادامه پیدا کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تولید قطار داخلی هزینه بردار است پیش از این با یک میلیون دلار واردات انجام می‌شده است و همین حدود برای ساخت واگن داخلی هزینه می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: دولت باید سعی کند به سرعت برای ساخت داخلی قطار مترو تأمین اعتبار کند تا نمونه سازی تبدیل به تولید انبوه شود.

به گفته وی، معادل یک میلیون دلار برای هر قطار مبلغی تا ۵ هزار میلیارد نیاز است و باید شهردار تهران و معاونت علمی و فناوری برای تأمین این مبلغ در بودجه سال آینده پیگیری‌های لازم از رئیس جمهور را انجام دهند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29041

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.