• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

تاکید بر گسترش ظرفیت ریلی تهران تا شهر جدید پرند/ ضرورت ایجاد فضاهای عمومی برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان شهرهای جدید

  • کد خبر : 9535
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
تاکید بر گسترش ظرفیت ریلی تهران تا شهر جدید پرند/ ضرورت ایجاد فضاهای عمومی برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان شهرهای جدید

0 (0) وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پیش از این محور ریلی تهران تا تپه سفیید سه خطه بود که هم اکنون در حال تبدیل آن به چهار خط هستیم، همچنین گفتنی است از تپه سفید تا اسلامشهر دو خطه بوده و از اسلامشهر تا پرند دارای یک خط ریلی بودیم که هم اکنون […]

0
(0)

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پیش از این محور ریلی تهران تا تپه سفیید سه خطه بود که هم اکنون در حال تبدیل آن به چهار خط هستیم، همچنین گفتنی است از تپه سفید تا اسلامشهر دو خطه بوده و از اسلامشهر تا پرند دارای یک خط ریلی بودیم که هم اکنون در حال اضافه کردن یک خط ریلی دیگر به این دو مسیر نیز هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید پرند در جمع خبرنگاران گفت: من به دلیل بارگذاری جمعتی بسیار زیاد شهر پرند و تداوم این روند همواره علاقمند بودم تا از پروژه‌های آن بازدید کنم، خوشبختانه امروز شاهد اتفاقات خوبی خصوصاً در حوزه قطار حومه‌ای در این شهر جدید بودیم چرا که در گذشته مسیر قطار حومه‌ای حرم تا تهران دارای ۴ زوج قطار بود که این رقم امروز به ۱۴ زوج ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: من در مسیر حرکت از تهران به مقصد پرند با تمامی مسافران قطار صحبت کردم و خوشبختانه تمام آنها از نظم، ایمنی، تمیزی و قیمت ارزان آن راضی بودند.

آخوندی افزود: تا پیش از این محور ریلی تهران تا تپه سفیید سه خطه بود که هم اکنون در حال تبدیل آن به چهار خط هستیم. همچنین گفتنی است از تپه سفید تا اسلامشهر دو خطه بوده و از اسلامشهر تا پرند دارای یک خط ریلی بودیم که هم اکنون در حال اضافه کردن یک خط ریلی دیگر به این دو مسیر نیز هستیم.

این مقام مسئول تسریع در حرکت این قطارها و گسترش ظرفیت ریلی پرند- تهران را از دلایل اصلی پروژه‌های مذکور اعلام کرد و گفت: مسیر قطار حومه‌ای از تهران به پرند امروز ۶۵ دقیقه طول کشید که با اجرایی شدن خطوط یاد شده می‌توانیم این زمان را به طور قابل توجهی کاهش دهیم چراکه مسیر تهران تا پرند تنها ۴۷ کیلومتر بوده و با افزایش خطوط می‌توانیم سرعت حرکت در این محور را بیش از پیش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون در حال تبدیل نظام طراحی شهری پرند به نظام ریل پایه هستیم، بیان کرد: محور ریل شهری پرند با هشت کیلومتر طول باید به ریل سبک مجهز شده و ایستگاه آن به محل تبادل مترو، راه‌آهن و سایر شقوق حمل و نقل عمومی شود که تلاش داریم این پروژه را هر چه سریعتر اجرایی کنیم.

آخوندی با اشاره به احداث بیش از ۹۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند گفت: با توجه به خشک بودن منطقه جغرافیایی شهر جدید پرند همواره تاکید داشتیم با ایجاد فضاهای عمومی کیفیت زندگی در این منطقه را برای ساکنان ارتقا دهیم که خوشبختانه طرح جالبی مبنی بر ساخت بوستان ۳۵ هکتاری مشاهیر در وسط این شهر جدید با برخورداری از یک کانال آب در حال اجراست که تلاش می‌شود تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: علی رغم اسکان جمعیت زیادی در شهر جدید پرند ما مشکلی در حوزه مراکز آموزشی و مدرسه نداریم هر چند که بودجه‌ای برای ساخت آنها از ابتدای عملیات مسکن مهر پیش‌بینی نشده و حتی اجرای آنها به عنوان مأموریت ما محسوب نمی‌شود.

وی افزود: شرکت عمران شهرهای جدید طرحی را مبنی بر ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور آغاز کرده است که امروز شاهد کلنگ‌زنی ۳۴۰۰ واحد از آن در پرند بودیم، ما در این طرح تلاش داریم تا تراکم بالای طرح مسکن مهر را کنار گذاشته و حداکثر از تراکم‌های دوطبقه در این پروژه استفاده کنیم چراکه هدف ما اقدامی غیرتجاری و تنها برای ارتقای کیفیت زندگی است.

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص بحث امضافروشی در حوزه نظام مهندسی در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: هدف وزارت راه و شهرسازی در این مسیر ارتقای کیفیت ساخت و ساز است در حقیقت افرادی که مخالف شیوه‌نامه ما هستند همان امضافروشان به شمار می‌روند، متاسفانه در این مسیر برخی رسانه‌هایی که ادعای انقلابی بودن دارند در راستای اهداف آنها حرکت کرده و به ترویج این موضوعات می‌پردازند.

آخوندی تاکید کرد: بحث اصلی ما در این حوزه آن است که مهندسان از راه ارائه خدمت استاندارد ارتزاق کنند نه از راه امضا فروشی. در حقیقت مهندس باید در اختیار مالک بوده و در ازای کار برای او حق الزحمه بگیرد نه اینکه در ابتدای پروژه طرحی را امضا و در زمان اجرا هیچ وقت در محل حاضر نشود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی این فساد باید هرچه سریعتر جمع شده و تمام افراد و اصحاب رسانه نیز در جهت حمایت از مردم در این حوزه گام بردارند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.