• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تاکید سوریه بر اتصال شبکه ریلی ایران٬عراق و سوریه

  • کد خبر : 21869
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
تاکید سوریه بر اتصال شبکه ریلی ایران٬عراق و سوریه
وزارت حمل و نقل سوریه اعلا کرده است که پروژه اتصال شبکه ریلی سواحل سوریه به عراق و ایران توسط مقامات سه کشور در حال بررسی است.
0
(0)

به گزارش حبرنگار ریل نیوز روزنامه الوطن سوریه امروز در خبری اورده است که بر اساس اعلام وزارت حمل و نقل سوریه، در پایان پروژه اتصال شبکه های ریلی سه کشور سوریه، عراق و ایران، بندر امام خمینی در سواحل خلیج فارس در ایران به بندر لاذقیه در سواحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، در فاز اول پروژه، شبکه ریلی ایران به عراق از مسیر شلمچه به بصره و به طول ۳۲ کیلومتر کلید خواهد خورد که طرف ایرانی سرمایه گذار آن است. سپس مسیر ریلی اتصال شلمچه به بندر امام خمینی و بصره به لاذقیه تکمیل می‌شود.

لازم به ذکر است که در نشست‌های سه جانبه یک سال اخیر میان ایران، عراق و سوریه، توسعه حمل و نقل ریلی، افزایش ترانزیت، توسعه صادرات و واردات و نحوه اتصال راه آهن شلمچه به بصره به منظور برقراری کریدور‌های ترانزیتی بین سه کشور مورد بررسی قرار گرفته استو

لازم به ذکر است پیش از این در نشستی سه‌جانبه که برای همکاری‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه در ایران برگزار شده بود سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن ایران در خصوص اتصال ریلی بندر امام خمینی به بندر لاذقیه در سوریه خبر داده بود.

رسولی با بیان اینکه پروژه اتصال سربندر از بندر امام خمینی (ره) به خرمشهر مدنظر قرار گرفته و فاز اول آن در منطقه آزاد خرمشهر آغاز شده است گفت:با تکمیل خط آهن شلمچه – بصره و در امتداد اتصال بندر امام خمینی (ره) به بندر خرمشهر شاهد اتصال بندر امام خمینی (ره) به بندر لاذقیه سوریه خواهیم بود و اهمیت این کریدور ریلی بسیار بیشتر از سایر کریدورهای ترانزیتی است، چرا که خوزستان قطب بزرگ فولادی و نیز مرکز کشاورزی کشور است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان داشت که در این نشست یک سند جامعه سه جانبه در حوزه حمل و نقل ریلی بین سه کشور ارائه شده است که مهمترین محورهای آن در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی است

وی همچنین یادآور شد که قصد داریم بتوانیم با اتصال راه آهن شلمچه – بصره حلقه مفقوده اتصال خطوط ریلی بین ایران، عراق و سوریه را کامل کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21869

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.