• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تجارت زنجان با استقرار گمرک در ایستگاه بناب بهبود می یابد

  • کد خبر : 6000
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
تجارت زنجان با استقرار گمرک در ایستگاه بناب بهبود می یابد

0 (0) تجارت زنجان با استقرار گمرک در ایستگاه بناب بهبود می یابد زنجان – ایرنا – مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: حجم مبادلات تجاری این استان با استقرار گمرک در ایستگاه بین المللی راه آهن بناب افزایش می یابد. حمید احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین حجم مبادلاتی […]

0
(0)

تجارت زنجان با استقرار گمرک در ایستگاه بناب بهبود می یابد

زنجان – ایرنا – مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: حجم مبادلات تجاری این استان با استقرار گمرک در ایستگاه بین المللی راه آهن بناب افزایش می یابد.

حمید احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین حجم مبادلاتی که در خارج از گمرک زنجان ثبت می شود مربوط به ایستگاه ریلی بناب است.
وی یادآورشد: گمرک این استان پیگیر دریافت مجوز ترخیص کالا در ایستگاه بین المللی راه آهن بناب است.
احمدی تاکید کرد: در صورت دریافت این مجوز، روند ترخیص کالا برای واردات و صادرات سرعت و هزینه ها کاهش می یابد.
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: هم اکنون بار در ایستگاه بناب با قطار وارد و تخلیه و با کامیون به گمرک این استان برای انجام تشریفات گمرکی منتقل می شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت دریافت مجوز استقرار گمرک در بناب، کالا در همان محل ترخیص می شود و هزینه و زمان بارگیری مجدد و انتقال به طور چشم گیری کاهش می یابد.
احمدی ادامه داد: این موضوع به گمرک ایران منتقل شده است چرا که باید نیرو و چارت اداری را سازمان مرکزی گمرک اعلام کند.
مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه دریافت این مجوز نیازمند موافقت هیات دولت است، گفت: محدودیت قانونی در این خصوص وجود دارد چرا که قوه مجریه موظف به کوچک کردن حجم دولت است.
وی تصریح کرد: استقرار گمرک در این ایستگاه، صرفه اقتصادی دارد، به واحدهای تولیدی کمک می کند و تاثیر مثبتی در مبادلات تجاری زنجان بر جای می گذارد.
احمدی با بیان اینکه گمرک ایران موافقت ضمنی خود را اعلام کرده است، از پیگیری استانداری برای دریافت مجوز از هیات دولت به منظور استقرار گمرک در ایستگاه بناب خبر داد.
مدیرکل گمرک استان زنجان حمل و نقل ریلی را ارزان تر از سایر شیوه های حمل کالا خواند و این فرصت را زمینه ساز افزایش تمایل تجار برای ترخیص کالا از این استان برشمرد.
ایستگاه ریلی بین المللی بناب در 15 کیلومتری شرق ایستگاه زنجان قرار گرفته است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.