• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تجهيز وسائط نقليه راه آهن به كتاب و جعبه كمك هاي اوليه

  • کد خبر : 11795
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
تجهيز وسائط نقليه راه آهن به كتاب و جعبه كمك هاي اوليه

0 (0) در گردهمایی کارشناسان امور رفاهی و سلامت مناطق راه آهن اعلام شد: تجهيز وسائط نقليه راه آهن به كتاب و جعبه كمك هاي اوليه خط مشی فعلی شرکت  راه آهن مبنی بر توجه به بهره وری در ارائه خدمات و صرفه جویی در زمان، هزینه و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به کارکنان […]

0
(0)

در گردهمایی کارشناسان امور رفاهی و سلامت مناطق راه آهن اعلام شد:

تجهيز وسائط نقليه راه آهن به كتاب و جعبه كمك هاي اوليه

خط مشی فعلی شرکت  راه آهن مبنی بر توجه به بهره وری در ارائه خدمات و صرفه جویی در زمان، هزینه و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به کارکنان تعیین  شده است.

به گزار ش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، احمد استاد حسین مدیرکل امور رفاهی و سلامت راه‌آهن با بیان این مطلب درگردهمایی مدیران امور رفاهی و سلامت مناطق راه آهن گفت: در راستای خط مشی فعلی شرکت ، تسهیل دسترسی به اطلاعات مرتبط با رویدادهای رفاهی، به وسیله تهيه و ارائه نرم افزار جامع خوابگاه‌ها با همكاري كميته خوابگاه ها انجام شده است.

وی از تجهيز كليه وسائط نقليه ريلي و غير ريلي راه آهن به كتاب و جعبه كمك هاي اوليه خبر داد و افزود: معاينات  جسماني و رواني بیش از 100 نفر از شاغلان مشاغل فني با همكاري مركز تحقيقات شغلي دانشگاه تهران انجام گرفته و واكسيناسيون حدود 2500 نفر از همکاران در سه مرحله به صورت رايگان انجام شده است.

او در این نشست که 23 و 24 آبان ماه به میزبانی اداره کل راه آهن آذربایجان در تبریز برگزار شد، با تشریح عملکرد این اداره کل در سال جاری ، گفت: در راستای توسعه خدمات رفاهی برای خانواده کارکنان راه آهن و بهره گیری از ظرفیت های موجود، توافقاتی با مدیران مناطق در خراسان، اصفهان، تبریز و بیشه جهت تجهیز و در اختیار قرار دادن خوابگاه های موجود صورت گرفت که این امر ضمن درآمدزایی برای مناطق و فرصت گردشگری در مقاصد مختلف برای کارکنان، موجب بهره گيري از ظرفيت هاي بالقوه شرکت نيز شده است.

وی به رشد 16 درصدی ظرفيت تسهيلات اقامتي به کارکنان با افزایش 433 به 581 تخت در پارمیس خزر، اصفهان، مشهد، بيشه و جلفا اشاره کرد.

مدیرکل امور رفاهی و سلامت به انعقاد تفاهم نامه با شرکتها، بانکها و مراکز خدماتی اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه ها بار مالی برای شرکت راه آهن ندارد و کارکنان در ازای استفاده از خدمات این مراکز و معرفی از سوی شرکت راه آهن، می توانند از مزایایی مانند خرید با تخفیف و اقساط کوتاه و بلندمدت بهره مند شوند.

استاد حسین ارائه خدمات مشاوره ای و روان شناسی به کارکنان خصوصا لکوموتیورانان و کارکنان بخش سیر و حرکت در راستای حل مشکلات و مسائل همکاران را از دیگر اقدامات اداره کل در سال جاری عنوان کرد و گفت: درحال حاضر خدمات طرح اورژانس روانشناسي از طريق استقرار دكتر روانشناس در كارخانجات، ساختمان مرکزی راه آهن، هرمزگان، يزد، شمالشرق1 و قم در حال اجرا است و پيگيري جهت استقرار خدمات طرح اورژانس روانشناسي در ساير نواحي در دست اقدام است.

به گفته مدیرکل امور رفاهی و سلامت بهبود بهره برداري از اماكن ورزشي و تفريحي با واگذاري به بخش خصوصي و احياي مجدد مسابقات ورزشي از طريق برگزاري جشنواره هاي ورزشي سراسري راه آهن در حال اجرا است.

جمع آوری بانک اطلاعاتی بیماران خاص 

استاد حسین در ادامه از  جمع آوری بانک اطلاعاتی بیماران خاص در سطح ستاد و مناطق خبر داد و گفت : این امر به منظور تسهیل خدمات رسانی در پرداخت هزینه ها و صدور معرفی نامه، پرداخت خسارت بخشی از سانحه دیدگان ریلی، تعبیه میز خدمت در ورودی اداره کل با هدف تکریم ارباب رجوع و تامین درخواست ها و خدمات مورد نیاز آنها در اسرع زمان را از ديگر اقدامات اداره کل امور رفاهي و سلامت در سال جاري برشمرد.

وی به بیمه مازاد درمان کارکنان اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح تجمیع قرارداد کارکنان پیمانکاری مجموعه راه آهن، ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات بیمه مازاد درمان و بیمه عمر به کارکنان مشمول در قرارداد تجمیع در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و در این راستا مديريت انعقاد قرارداد و خدمات دهي بيمه مكمل درمان و عمر و حوادث 31 هزار نفر از همكاران راه آهني و خانواده هاي آنان، به اضافه 19 هزار نفر از نيروهاي تجميعي و خانواده هاي آنها عملیاتی شده است.

برگزاری سمینار های آموزشی 

استاد حسین اجرای طرح اهداي خون همكاران و برگزاري سمينارهاي آموزشي با هدف تحكيم بنيان خانواده و ايجاد تعادل زندگي كاري و خانوادگي در ستاد و نواحی به صورت مستمر را از دیگر برنامه های این اداره کل برشمرد.

وی با بیان اینکه افزایش اطلاع رسانی و تعامل با کارکنان از اهداف این اداره کل است ادامه داد: در نظر داریم با انجام نظرسنجی از کارکنان، تمایل آنها به استفاده از انواع خدمات نیازسنجی شود تا برنامه ریزی برای ارائه خدمات، در راستای آن صورت گیرد.

وی با اشاره به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل راه آهن بر افزایش تعلق سازمانی و نشاط کارکنان، از همکاران خواست جهت بهبود خدمات رفاهی، پیشنهادات سازنده خود را به این اداره کل ارائه دهند تا در صورت هم راستایی با اهداف و منابع شرکت، در جهت تحقق آن گام برداشته شود.

گفتنی است در گردهمایی روسای ادارات امور رفاهی و سلامت مناطق راه آهن، طرح رتبه بندی بهداشتی ایستگاههای راه آهن با همکاری اداره کل خدمات ایستگاهی در 9 شاخص و ضریب اهمیت هر محور و نگهداشت خوابگاههای راه آهن به شیوه برون سپاری در تجهیز و بهره برداری آن  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است  این گردهمایی با حضور احمد  استاد حسین مديركل امور رفاهي و سلامت، معاونین، روسای ادارات امور رفاهي و سلامت مناطق راه آهن و همچنین کارشناسان ستادی اداره كل امور رفاهي و سلامت راه آهن به میزبانی اداره کل راه آهن آذربایجان برگزار شد.

بررسی موارد مرتبط با بیمه مازاد و مکمل کارکنان با حضور نمایندگان بیمه ملت و پارسیان و قدردانی از شش تن از روسای ادارات امور رفاهی و سلامت مناطق راه آهن که بیشترین همکاری را در طرح پذیرش میهمانان ایام پیک تابستانی از خود نشان داده بودند از دیگر برنامه های این همایش بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11795

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.