• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تحریم را پشت‌سر می‌گذاریم

  • کد خبر : 24872
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
تحریم را پشت‌سر می‌گذاریم
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: با توجه به توانمندی امروز کشور و ظرفیت‌هایی که در کشور داریم مطمئن هستیم افق روشنی پیشِ‌روی کشور است و ما می‌توانیم بحران‌های ناشی از تحریم را با موفقیت پشت‌سر بگذاریم.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید اظهار داشت: امروز شاهد حرکت شتابان انقلاب اسلامی در چهارچوب مسیر استراتژیکی هستیم که توسط حضرت امام تبیین شده بود و آن تبدیل شدن انقلاب اسلامی به دولت اسلامی و بعد از آن جامعه اسلامی و در افق بلندتر تبدیل شدن به تمدن اسلامی است.

وی افزود: دشمن به‌دنبال این است با فشار بر معیشت مردم این مسیر متعالی را فتح کند اما رهبر انقلاب در یک آینده‌نگری، مقاوم‌سازی اقتصاد را راه‌حل نجات کشور برشمردند و در شعارهایی در سالهای ۹۵، ۹۶ و ۹۷ اقتصاد را اولویت اصلی کشور تبیین کردند و امسال نیز تمامی شعارهای گذشته و اولویتها در مسئله رونق تولید خلاصه شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه مخاطب شعار رونق تولید تمامی مسئولان، همه فعالان اقتصادی و همه مردم هستند گفت: رونق تولید موجب ایجاد تحول در بخشهای مختلف اقتصادی، توازن بودجه، کاهش تورم و بالا رفتن ارزش پول ملی خواهد شد و در سال ۹۸ شاهد بودیم اقدامات خوبی در خصوص رونق ملی انجام شد ولی نکته مهم این است که بخشهای مختلف به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و این عملکرد جزیره‌ای بعضاً باعث این می‌شود که اثراتی روی حرکت خود و دیگر بخشها بگذارند درحالی که ما باید نگاهی فرابخشی و حرکتی منسجم در راه رونق تولید داشته باشیم.

محمد اضافه کرد: اصلاح ساختار بودجه، قطع وابستگی بودجه به نفت، اصلاح ساختار مالیاتی کشور و اصلاح مالیات‌ستانی و هدایت نقدینگی و دارایی بازار به‌سمت تولید، همگی پیش‌نیازهای قطع وابستگی به نفت و پیش‌نیازهای تحقق رونق تولید است.

وی تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری در تولید را باید با قابل پیش‌بینی بودن شرایط اقتصادی کشور محقق کنیم که در این راستا قابل پیش‌بینی بودن مقررات و بخشنامه‌های صادره از سوی بخش حاکمیتی بسیار مهم است؛ همچنین باید شاهد اعتمادبخشی حمایت زیرساختی از تولید باشیم و بتوانیم با ایجاد جاذبه در بخش تولید، سرمایه‌ها را از بخشهای سوداگری به بخشهای تولید هدایت کنیم و در این زمینه با مالیات‌ستانی از بخشهای سوداگری می‌توانیم هزینه‌های سوداگری را افزایش دهیم و به جذاب شدن بخش تولید کمک کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با تأکید بر ضرورت اجبار کردن بانکها برای خروج از بنگاه‌داری و ورود به عرصه تولید گفت: فعال کردن بخش مقررات‌زدایی در کشور یکی از لازمه‌هایی است که باید به آن توجه شود چرا که بخشی از مقررات هستند که تولید را آزار می‌دهند؛ همچنین تسهیل در صادرات غیرنفتی یکی دیگر از خواسته‌های بخش تولید است و ما به‌نیابت از فعالان اقتصادی، فعال‌سازی شرایط تهاتر و همچنین پیمانهای دوجانبه و چندجانبه پولی، استفاده از رمزارزها و اصلاح سیستم پیمان‌سپاری ارزی را خواستاریم.

محمد خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم الانبیا کنار سایر دستگاه‌های فعال در عرصه تولید افتخار این را دارد که در بخش فنی و مهندسی توسعه زیرساختها، رونق تولید را محقق کرده است و امروز ۵ هزار شرکت خصوصی کنار قرارگاه یک زنجیره ارزش را خلق کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید گفت: ما برای حضور از دو هزار و ۵۰۰ شرکت درخواست کرده بودیم که در نهایت این نمایشگاه اکنون با حضور ۵۰۰ شرکت ایرانی برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا همچنین گفت: در واقع قرارگاه خاتم الانبیا مثل یک نخ تسبیح، بخش خصوصی را در پروژه‌ها کنار هم قرار داده و نه‌تنها قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا رقیب بخش خصوصی نیست بلکه یک چتر حمایتی روی بخش خصوصی است.

محمد ادامه داد: امروز با امضای وزیر راه و شهرسازی سفارش بزرگی به شرکت ذوب‌آهن اصفهان واگذار خواهد شد که بتواند در حوزه ریلی اقدام به تولید ریل ملی کند.

وی با اشاره به داخلی‌سازی بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات پالایشگاه ستاره خلیج فارس و داخلی‌سازی تجهیزات در ۶ فاز پارس جنوبی و فعالیت در بخش‌های مختلف آی‌سی‌تی، معدن، ریلی، آب و فاضلاب، سدسازی و بخش دریایی، اظهار داشت: با داخلی‌سازی تجهیزات در عرصه های مختلف موفق شده‌ایم که حدود ۷ میلیارد دلار از خروج ارز کشور صرفه‌جویی کنیم و مسلماً این رقم در افزایش ذخایر ارزی کشور مؤثر بوده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: با توجه به توانمندی امروز کشور و ظرفیت‌هایی که در کشور داریم مطمئن هستیم افق روشنی پیشِ‌روی کشور است و ما می‌توانیم بحران‌های ناشی از تحریم را با موفقیت پشت‌سر بگذاریم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24872

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.