وی با اشاره به بازدید از قطعه ۶ و ۷ پروژه مذکور خاطرنشان کرد:بحمدالله برنامه فعالیت ها به خوبی پیش می رود و من امیدوارم که انشاالله مانند سایر طرح هایی که برای اتمام سال ۱۳۹۹ در سراسر کشور نظر گرفته ایم این طرح هم در استان گیلان تا قبل از اتمام سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار بگیرد.

کشور یکی از شدیدترین و پرمضیقه ترین دوران مالی خودش را تجربه می کند

معاون رئیس جمهور با تصریح بر اینکه کشور یکی از شدیدترین و پرمضیقه ترین دوران مالی خودش را تجربه می کند،افزود:هنر دولتمردان این است که در سخت‌ترین شرایط با اولویت بندی و تخصیص بهینه به گونه‌ای عمل کنیم که در بخش جاری هر چه می‌توانیم صرفه جویی کرده اما نسبت به پرداخت‌های پرسنلی واقعیت‌ها را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به عدم افزایش سقف بودجه دولت طی سال گذشته و امسال،گفت:طرح های عمرانی نیمه کاره فراوانی داریم و لذا با اولویت بندی طرح های قابل بهره برداری در سال ۹۹ و طرح های مهم، اعتبارات لازم را تخصیص خواهیم داد تا مردم از رفاه  لازم برخوردار شوند.

نوبخت تصریح کرد:در سنوات گذشته بخشی از اعتبارات عمرانی به صورت اسناد خزانه و اوراق مالی در اختیار پیمانکاران قرار می‌گرفت اما امسال دولت این اسناد و اوراق را در بورس و بازار سرمایه به ریال تبدیل و پرداخت‌های ریالی به پیمانکاران انجام می‌شود.

تخصیص بیش از ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی

معاون رئیس جمهور گفت: در طول تاریخ بودجه ریزی (تا آنجایی که حداقل حدود ۳۰ سال گذشته هم اینجانب در کمسیون های بودجه مجلس و بعد از آن هم در دولت نقش داشتم) هیچ گاه ۷ خرداد شما به خاطر ندارید که ما بیش از ۳۱ هزار ۲۲۰ میلیارد تومان تخصیص طرح های عمرانی داده باشیم.

وی با بیان اینکه پیش  از اینکه تهران را ترک کنم تخصیص ۳۱ هزار و ۲۲۰ هزار میلیارد تومانی را به خزانه ابلاغ کردم و هر هفته به یک استان سفر خواهم کرد، گفت:دیروز من در استان سیستان و بلوچستان بودم که در آنجا ۷۳۰ کیلو متر خط ریلی را از چابهار به زاهدان در حال احداث است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به پروژه های ریلی در سراسر کشور و تاکید بر اینکه تخصیص اعتبار به این پروژه ها طبق برنامه صورت می گیرد، گفت:از مردم ایران دعوت می کنیم که نظاره‌گر خدمات فرزندانشان در قوه مجریه باشند و بتوانند از این محصول خدمات به نحو شایسته بهره مند و برخوردار باشند.

هیچ کاری را در سراسر ایران به خاطر مسئله بودجه متوقف نکرده ایم

نوبخت با بیان اینکه خوشبختانه ما از نظر پرداخت اعتبار ها نه تنها عقب نیستیم بلکه جلو تر از برنامه اقدام کرده ایم،افزود: هیچ کاری را در سراسر ایران به خاطر مسئله بودجه متوقف نکرده ایم و همه پروژه ها طبق برنامه زمانبندی پیش می رود.