• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تخلیه بیش از ۱۴ هزار تن کالا در راه آهن شمال ۲

  • کد خبر : 19620
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
تخلیه بیش از ۱۴ هزار تن کالا در راه آهن شمال ۲
مدیرکل راه آهن شمال ۲ (مستقر در رشت) گفت: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۶۱۱ تن کالا در راه آهن شمال ۲ تخلیه شده است.
0
(0)

تخلیه بیش از ۱۴ هزار تن کالا در راه آهن شمال ۲

رشت – ایرنا – مدیرکل راه آهن شمال ۲ (مستقر در رشت) گفت: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۶۱۱ تن کالا در راه آهن شمال ۲ تخلیه شده است.

علی خدایی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اواسط اردیبهشت امسال محموله نخستین قطار باری در این اداره کل تخلیه شد که عمده کالاهای تخلیه شده در ایستگاه راه آهن رشت شامل ذرت و شمش آهن بوده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به ناوگان جاده ای یک هفتم است، ادامه داد: حمل کالا و جابه جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی علاوه بر کاهش مصرف سوخت، باعث کاهش میزان تصادفات و سوانح جاده ای می شود.

خدایی ضمن اشاره به اینکه راه آهن یکی از عوامل توسعه است، گفت: با تکمیل پروژه راه آهن رشت _ انزلی و رشت _ آستارا و همچنین تکمیل سایر زیرساخت ها نقش آفرینی راه آهن در سطح استان و حتی منطقه افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه جاری از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

 

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19620

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.