• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تخلیه و بارگیری بیش از ۲۹۵ هزار تن کالای غیرنفتی در بارانداز ریلی آستارا

  • کد خبر : 24199
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
تخلیه و بارگیری بیش از ۲۹۵ هزار تن کالای غیرنفتی در بارانداز ریلی آستارا
امیدی از تخلیه و بارگیری ۲۹۵ هزار و ۲۰۳ تن کالای غیرنفتی در بارانداز ریلی آستارا- آستارا خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شبستان ، رسول امیدی در بندر آستارا، اظهارکرد: در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری، ۲۹۵ هزار و ۲۰۳ تن کالای غیرنفتی در بارانداز ریلی آستارا- آستارا تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل گمرک بندر آستارا ارزش ریالی این مقدار کالای تخلیه و بارگیری شده را ۱۶۴ میلیون و ۶۱۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: کالاهای غیرنفتی در این مدت، توسط پنج‌هزار و ۵۱ واگن قطار باری تخلیه و بارگیری شد که مبدا و مقصد کالاها بیشتر کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز بود.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۹۶ هزار و ۸۹۲ تن کالای غیرنفتی با ۹ هزار و ۴۰۱ واگن قطار باری از کشورهای فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان وارد کشورمان شد، تصریح کرد: ارزش این مقدار کالای وارد شده به کشورمان، ۶۰ میلیون و ۷۲۴ هزار دلار است.

امیدی گفت: ام دی اف، غلات، چوب و انواع تخته عمده کالاهایی بودند که از کشورهای فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان وارد کشورمان شدند.

مدیرکل گمرک بندر آستارا با بیان اینکه همچنین در این مدت ۷۶ هزار و ۴۵۲ تن کالای تولید داخل از قبیل سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک به خارج از کشور صادر شد، اظهارکرد: ارزش کالاهای صادر شده، ۱۴ میلیون و ۱۴۳ هزار دلار است.

وی افزود: این میزان کالای تولید داخل با سه هزار و ۸۸۸ واگن قطار باری به خارج از کشور صادر شد.

امیدی بیان کرد: مقصد این میزان کالای صادرشده به کشورهای اوکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان است.

مدیرکل گمرک بندر آستارا میزان کالای ترانزیت ‌شده به واسطه خطوط ریلی آستارا- آستارا را ۲۱ هزار و ۸۵۹ تن اعلام کرد و افزود: ارزش این میزان کالای ترانزیت شده، ۸۹ میلیون و ۷۴۳ هزار دلار است.

امیدی گفت: ترانزیت این میزان کالا با ۶۲۵ واگن قطار باری از فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان به عراق و کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس صورت گرفت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24199

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.