• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تخلیه کالا در راه آهن شمال ۲، رشد ۱۰۵ درصدی داشت

  • کد خبر : 26332
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
تخلیه کالا در راه آهن شمال ۲، رشد ۱۰۵ درصدی داشت
مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: ۱۹۲ هزار و ۲۸ تن کالا طی ماه گذشته، در راه آهن شمال ۲ تخلیه شد که نسبت به ۹۳ هزار و ۷۸ تن مدت مشابه پارسال رشد ۱۰۵ درصدی را نشان می دهد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، غلامحسین ولدی اظهار داشت: همچنین  طی  فروردین ماه  امسال ۸۷ هزار و ۹۹ تن کالا در راه آهن شمال ۲ بارگیری شده است.

وی تصریح کرد:طی همین مدت؛  در زمینه بارگیری ۱۸۶ درصد و در زمینه تخلیه ۱۹۹ درصد برنامه ابلاغی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راه آهن شمال ۲ محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راه آهن شمال ۲ در زمینه جابه جایی بار تعامل خوبی با صنایع فولاد، فرآورده های چوبی، تولیدی های دام و طیور و شرکت های راه سازی دارد.

وی افزود : راه آهن در استان گیلان ظرفیت مناسبی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه راه آهن رشت _ انزلی، رشت _ آستارا و سایر پروژه های راهسازی از مبدأ لوشان و منجیل و توابع را داراست.

ولدی همچنین در زمینه حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا یادآور شد: در بازه زمانی یک ماهه امسال در مجموع ۱۷ هزار و ۳۹ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به سه هزار ۵۲۶ تن مدت مشابه پارسال ۳۸۳ درصد رشد داشته است

وی اظهار داشت: میزان واردات کالا در  بازه زمانی یک ماهه سال ۹۸،  ۱۳ هزار و ۵۱۸ تن بوده که با رشد هفت درصدی به ۱۴ هزار و ۴۶۰ تن در مدت مشابه سال ۹۹ رسیده است. 

ولدی عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا را شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو  عنوان و بیان کرد: کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا بوده است

مدیرکل راه آهن شمال ۲ همچنین اظهار داشت : سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی از عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

به گزارش ایرنا،  نیمه اسفندماه سال ۹۷ راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. 

یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت – قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است. 
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

همچنین راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین سال ۹۷ افتتاح شد و هم اکنون کالاهای وارداتی و صادراتی در بارانداز راه آهن آستارا بارگیری و تخلیه شده و با کامیون ها به نقاط مختلف ایران حمل می شود و بعد از اتصال ریلی آستارا به رشت و تکمیل کریدور شمال – جنوب، انتقال کالا به وسیله راه آهن از جنوبی ترین بنادر به آستارا و خارج از ایران میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26332

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.