• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

تراموای اصفهان را با توجه به بازنگری در مطالعات اجرایی می‌کنیم

  • کد خبر : 31925
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
تراموای اصفهان را با توجه به بازنگری در مطالعات اجرایی می‌کنیم
شهردار اصفهان گفت: تراموای شهرداری اصفهان با توجه به بازنگری در مطالعات گذشته اجرایی می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از مهر، قدرت‌الله نوروزی صبح سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به عملکرد شهرداری اصفهان طی سه سال گذشته اظهار داشت: در این بازه زمانی در کنار پروژه‌های بزرگ عمرانی بهره برداری از ۱۸ پارک، ۲۰ خیابان جدید، ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید و بهره برداری از ۱۵ درصد باقیمانده خط یک مترو نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۴۰ طرح طی سه سال گذشته در شهرداری اصفهان در دستور کار بوده است، ابراز داشت: اغلب این طرح‌ها در راستای حفظ محیط زیست بوده است.

تراکم فروش در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به ۳۰ درصد رسید

شهردار اصفهان با بیان اینکه تراکم فروشی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان به ۳۰ درصد رسیده است، گفت: این در حالی است که بخش عظیمی از بودجه را از محل درآمدهای پایدار تأمین خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص چرایی تصمیم گیری در زمینه بهره برداری از تراموا علی رغم اینکه در گذشته اعتقاد شهردار مبنی بر در اولویت نبودن این پروژه بود، ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که در گذشته مطالعاتی انجام شده بود که اجرای آن را به صلاح ندانستیم و امروز مطالعات مجدد صورت گرفته و در صدد اجرای این پروژه هستیم.

نوروزی با بیان اینکه در گذشته سه مسیر از میدان جمهوری به سمت میدان استقلال، میدان شهدا و میدان آزادی در دستور کار قرار گرفته بود، ادامه داد: در بررسی‌های جدید مقرر شد در فاز اول خط میدان جمهوری – میدان آزادی را در دستور کار داریم و در فاز دوم میدان جمهوری – میدان استقلال را در دستور کار داریم.

هدررفت منابع را در نظر نداریم

وی ادامه داد: ما طرح‌ها و زیرسازی‌های گذشته را نیز مورد استفاده قرار خواهیم داد و هدر رفت منابع را در نظر نداریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اینگونه نیست که در یک دوره به گفته برخی عمل کنیم و به گفته برخی دیگر عمل نکنیم، اضافه کرد: در این زمینه ما طبق اصول و برنامه پیش می‌رویم و سلیق‌ای عمل نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه هدف ما در برنامه ۱۴۰۵ افزایش بهره وری‌ها در شهر است، ادامه داد: هدف ما کاهش هزینه‌ها و ارزان زندگی کردن در اصفهان است و نگاه آن نیست که شهر گران اداره شود و باری بر دوش مردم باشد.

نوروزی با بیان اینکه اصفهان برای بسیاری از شهروندان ایران است و افراد زیادی روزانه از این شهر تردد می‌کنند، ابراز داشت: در این زمینه باید خدمات ارائه شده در این شهر در سطح ملی باشد.

بیشتر بدهی‌های شهرداری اوراق مشارکت است

وی در خصوص بدهی‌های شهرداری اصفهان گفت: در این زمینه باید توجه داشت که اگر در سال ۹۷ بدهی بانکی داشتیم به راحتی با تهاتر آن را پرداخت می‌کردیم اما بدهی‌های شهرداری غیر بانکی بود و برای پرداخت آن با مشکلاتی رو به رو بودیم، اضافه کرد: در این دوره اوراق مشارکت را به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان به اصفهان آوردیم و اخیراً نیز ۷۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری در وزارت کشور امضا شده است ضمن اینکه باید توجه داشت که باید نصف این اوراق را پرداخت کنیم.

شهردار اصفهان در ادامه با بیان اینکه ما به پروژه‌ها بدهکاریم، ادامه داد: برخی به دلیل بی اطلاعی می‌گویند چرا اوراق بهادار را به مترو می‌برند و آنها باید بدانند که اوراق تنها برای پروژه‌های زیرساختی است.

پایانه دارک راه‌اندازی می شود

وی با بیان اینکه پایانه عاشق آباد راه‌اندازی شده است، ادامه داد: در دارک نیز بهره برداری از یک پایانه را در دستور کار داریم تا مسافران شهرستان‌های شمالی استان از این نعمت استفاده کنند.

نوروزی با بیان اینکه ما در نظر داریم شهر را زیست پذیر کنیم، گفت: در این زمینه بازنگری در اجرای خطوط دوچرخه را انجام دادیم و بخش زیادی از این پروژه را اجرایی کردیم.

تنها ۲۰۰ نیروی جدید به شهرداری اضافه شده است

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ نیرو در شهرداری اصفهان بازنشسته شده است، افزود: این در حالی است که تنها ۲۰۰ فرد جدید به شهرداری وارد شده است.

شهردار اصفهان در ادامه با بیان اینکه همه اقدامات شهرداری با نگاه فرهنگی اجتماعی است، ابراز داشت: در زمینه دریافت عوارض آلایندگی و محل هزینه آن باید توجه داشت پروژه‌هایی که در زمینه حمل و نقل عمومی به بهره‌برداری رسیده همه در راستای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی بوده است.

وی با اشاره به وجود ۷۰ کیلومتر مسیر انتقال آب در شهر اصفهان ادامه داد: در این زمینه باید توجه داشت که در برنامه ۱۴۰۵ کاهش آلاینده‌های جوی در اولویت است و در این زمینه ما ایجاد زیرساخت‌ها برای این امر را در دستور کار داریم.

از خانواده شهدا عذرخواهی می‌کنم

وی در خصوص اشتباه رخ داده در زمینه انتخاب نام شهدا برای یکی از سرویس بهداشتی‌های اصفهان ابراز داشت: باید توجه داشت در این زمینه معاون خدمات شهری و حراست شهرداری پیگیری فوری انجام دادند و این اشتباه سهوی را مدیریت کردند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این عمل ناپسند باید به شدت پیگیری و برخورد شود، ادامه داد: در این زمینه برخورد خوبی صورت گرفت و باید در این زمینه اطلاع رسانی شفاف صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بسیاری از کارکنان شهرداری وابسته به خانواده شهدا هستند و بنده به نمایندگی از شهرداری از همه خانواده معظم شهدا عذرخواهی می‌کنم و اجازه نخواهم داد در حوزه مسئولیت من چنین اتفاقاتی روی دهد.

نوروزی با بیان اینکه ما و خانواده شهدا و فرزندان شهدا این موضوع را مطرح می‌کنیم که اجازه نمی‌دهیم از کسی از بیرون از اشتباه پیش آمده بهره برداری کند، افزود: امروز انسجام داخلی امری ضروری و اساسی است و همه باید به این امر توجه داشته باشند و همه باید مراقبت بیشتری داشته باشیم تا شاهد چنین رفتارهایی نباشیم.

وی گفت: بر اساس قانون و انصاف و بر اساس آنچه اتفاق می‌افتد همه پروژه‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم و اگر قانون و شورا را قبول داریم باید اجازه دهیم این نهاد فعالیت خود را ادامه دهد و اگر نقدی را هم داریم در مسیر خود اعلام کنیم.

شهردار اصفهان در ادامه در خصوص نامگذاری خیابانی به نام آیت الله طاهری و درخواست ارتش برای تغییر نام این خیابان به نام شهید آیتی اظهار داشت: در این زمینه درخواست ارتش بعد از اعلام شورای نامگذاری بوده و ما پیشنهاد دادیم که در منطقه گل نرگس خیابان جدیدی در دستور کار است که نام آن را با مصوبه شورا به نام این شهید نامگذاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: چنانچه خانواده شهید آیتی اگر درخواست دیگری هم در خصوص نامگذاری داشته باشند مورد استقبال قرار خواهیم داد.

تغییر ورودی گلستان شهدا سیاسی نیست

نوروزی در خصوص تغییر ورودی گلستان شهدای اصفهان نیز اضافه کرد: در این زمینه باید توجه داشت که سالن اجتماعات این مکان را افتتاح کردیم، امام جمعه اصفهان در این زمینه درخواست آزادسازی را داشتند و ما با آزادسازی صورت گرفته حصارهایی را برداشتیم، با توجه به توسعه صورت گرفته ورودی‌هایی را در دستور کار داریم چرا که این ورودی‌ها نیاز گلستان شهدا است.

وی گفت: در نظر داریم در گلستان شهدا پیرایش‌هایی را داشته باشیم، این پروژه در نزدیکی قبر آیت الله طاهری نیست، همه نظرات در خصوص سیاسی بودن تغییر ورودی اشتباه است و نباید این موضوعات مطرح شود.

شهردار اصفهان در خصوص حقوق دریافتی‌اش گفت: من از دانشگاه به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه ماهانه ۱۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنم و حقوق شهردار بودنم هم به میزان معاون وزیر و حدود ۱۶ میلیون تومان است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31925

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.