• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ترانزیت ریلی اینچه برون به ۱۰ میلیون تن افزایش می یابد

  • کد خبر : 24051
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
ترانزیت ریلی اینچه برون به ۱۰ میلیون تن افزایش می یابد
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم نامه های منعقده بین ۵ کشور در حوزه ترانزیت و راه آهن اظهار کرد : اینچه برون پس تبدیل به منطقه آزاد  از طریق مسیر ریلی می تواند مبادلات سالانه را از ۲ میلیون تن به ۱۰ میلیون ارتقا دهد.
0
(0)

 به گزارش خبرنگار ریل نیوز، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از مرکز لجستیک مرزی اینچه برون گلستان با همراهی دکتر رسولی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی و دکتر حق شناس استاندار گلستان, تصریح کرد: خوشبختانه با توجع به عضویت ایران در جمع کشور های cis و از طریق مسیر ریلی می تواند مبادلات سالانه را از ۲ میلیون تن به ۱۰ میلیون ارتقا داد.

وی افزود: جمهوری ترکمنستان در حال اتصال خط عریض و تکمیل خط نرمال است و مشکلات پیشین به دلیل بدهی ها و معوقات تقریبا حل شده و به صفر رسیده و این موضوع در تاریخ روابط دو کشور بی سابقه است.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: باید طرح جامعی برای مرکز لجستیک مرزی اینچه برون با آینده نگری کامل تهیه شود و ظرفیت منطقه آزاد در آن مورد توجه قرار گیرد.
دکتر اسلامی خاطر نشان کرد:اختلافاتی در خصوص واگذاری زمین وجود داشته که با همکاری استاندار گلستان مرتفع گردیده و بر اساس نقشه تهیه شده فاز اول قابلیت اجرا دارد.
وی ادامه داد: راه آهن باید نواقص موجود را مرتفع سازد و همچنین با توجه به آمادگی سرمایه گذاران اقدامات اجرایی هرچه سریعتر آغاز شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24051

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.