• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

ترانزیت ریلی ترکمنستان از سرخس به ترکیه افزایش یافت

  • کد خبر : 7124
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
ترانزیت ریلی ترکمنستان از سرخس به ترکیه افزایش یافت

0 (0) ترانزیت ریلی ترکمنستان از سرخس به ترکیه افزایش یافت مشهد- ایرنا- مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ترانزیت ریلی کشور ترکمنستان از مرز ریلی سرخس واقع در خراسان رضوی به مقصد ترکیه و از طریق مرز ریلی رازی در استان آذربایجان غربی 11 درصد افزایش یافت. محمد هادی ضیایی مهر روز سه شنبه در […]

0
(0)

ترانزیت ریلی ترکمنستان از سرخس به ترکیه افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ترانزیت ریلی کشور ترکمنستان از مرز ریلی سرخس واقع در خراسان رضوی به مقصد ترکیه و از طریق مرز ریلی رازی در استان آذربایجان غربی 11 درصد افزایش یافت.

محمد هادی ضیایی مهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماهه نخست امسال 14 هزار تن کالای ترانزیتی شامل بیشتر کود شیمیایی از طریق کریدور ترانزیت ریلی سرخس – رازی از ترکمنستان به ترکیه حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 11 درصدی دارد.
وی ادامه داد: در حمل ریلی این بار بیش از یک میلیون لیتر سوخت کمتر از ناوگان جاده ای مصرف شد. برای جا به جایی این میزان بار بطور متوسط به 700 دستگاه کامیون نیاز است که با جا به جایی ریلی آن حجم قابل توجهی از ترافیک و سوانح جاده ای در این مسیر کاهش یافته است.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: همچنین در فصل بهار امسال هزار و 194 تن کالای ترانزیتی توسط 98 واگن از ترکیه به مقصد کشورهای آسیای میانه به ویژه ترکمنستان حمل شده است.
وی همچنین به درآمد چهار برابری ترانزیت ریلی نسبت به ترانزیت جاده ای اشاره و بیان کرد: سه عامل سرعت انتقال بار، تعرفه و امنیت مسیر موجب روی آوردن صاحبان کالا و تجار به حمل و نقل ریلی شده است.
از مجموع 12هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی ایران هزار و 500 کیلومتر معادل 12 درصد در خراسان رضوی قرار دارد.
حدود 85 درصد ترانزیت ریلی کشور از ایستگاه بین المللی سرخس انجام می شود. سرخس در 180 کیلومتری شمال شرقی مشهد در کنار مرز ایران و جمهوری ترکمنستان واقع است.
پایانه ریلی رازی نیز در شهرستان خوی و مرز ایران و ترکیه قرار دارد. طول کریدور ریلی سرخس – رازی حدود هزار و 800 کیلومتر است.

منبع : ایرنا

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.