• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تردد یک چهارم قطارهای ناوگان/ ۵۶ لکوموتیو و ریل باس داخلی در فروردین تولید شد

  • کد خبر : 26146
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
تردد یک چهارم قطارهای ناوگان/ ۵۶ لکوموتیو و ریل باس داخلی در فروردین تولید شد
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح چندین دستگاه ناوگان ریلی به ارزش 125 میلیارد تومان در روز آینده گفت: در فروردین 99 تعداد 56 دستگاه لکوموتیو و ریل باس در داخل تولید شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس، سعید رسولی امروز در برنامه روی خط خبر، اظهار داشت: قیمت بلیت قطارهای برون شهری و حومه‌ای تغییر نکرده است.

وی ادامه داد: تهیه بلیت های برون شهری به صورت اینترنتی و حضوری امکان پذیر است اما برای تهیه بلیت قطارهای حومه‌ای مسافر باید به ایستگاه راه آهن مراجعه کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی برنامه ریزی در همه کوپه های قطار فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود، افزود: بلیت کوپه های ۴ نفره فقط به ۲ مسافر فروخته می شود؛ البته اگر مسافران از یک خانواده باشند می‌توانند هر چهار نفر در یک کوپه باشند اما اگر نام خانوادگی متفاوت باشد هر کوپه فقط به ۲ مسافر فروخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مقابله ای در مورد شیوع کرونا، اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا، تلاش شد غربالگری و معاینه مسافر در مبادی و ورودی ایستگاه ها انجام شود.

وی با بیان اینکه غربالگری مسافر و ضدعفونی واگن ها انجام می شود، گفت: مسافران هنگام ورود به ایستگاه راه آهن از طریق تب سنجی غربالگری می شوند و در صورت دارا بودن علائم بیماری از ورود آنها به ایستگاه های راه آهن جلوگیری می‌شود.

* در برخی روزهای شیوع کرونا تردد فقط ۵ رام قطار هم داشتیم

رسولی گفت: پیش از شیوع کرونا روزانه حدود ۱۲۰ رام قطار بین شهری جابه جا می‌شد اما در شیوع کرونا تردد در روز به ۵ رام قطار هم رسیده بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: با وجود کاهش محدودیت های تردد بین استانی کماکان با سیر محدود قطارها مواجه هستیم و در حال حاضر روزانه حدود ۳۰ رام قطار حرکت می کند.

مدیر عامل راه آهن بیان کرد: پیش از شیوع کرونا در برخی مسیرها روزانه تا ۵ رام قطار هم حرکت می‌کرد اما در حال حاضر به هفته ای یک قطار یا چهار روز یک قطار، رسیده است.

* ۱۰۰ میلیارد تومان پول استرداد بلیت به مسافر برگرداندیم

وی درباره استرداد بلیت‌ مسافران گفت: از روزهای اول اسفند که موضوع ابطال بلیت ها مطرح شد پول مسافران بدون کسر هزینه کنسلی به آنها برگردانده شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پول مسافر به آنها برگردانده شده است، همچنین در مواردی که استرداد بلیت با مشکل مواجه شده است از امروز پول مسافر به مرور پرداخت می شود.

* انتقال غلات به صورت مستقیم از کشتی به قطار

رسولی افزود: با این حال در دوران شیوع کرونا بیشترین استفاده را از قطارهای باری انجام دادیم، در این ایام برای جابه جایی و حمل کالاهای اساسی توجه به حمل و نقل باری ریلی را افزایش دادیم طوری که بعد از ۱۵ سال انتقال غلات به صورت مستقیم از کشتی به قطار انجام و از آنجا به سیلوها منتقل شد.

وی تاکید کرد: میزان صادرات و ترانزیت ریلی نیز در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر افزایش دارد زیرا استفاده از واگن‌های باری در این ایام به شکل چشمگیری افزایش یافت.

* تولید ۵۶ دستگاه لکوموتیو و ریل باس در فروردین ۹۹

 رسولی اظهار کرد: در فروردین ۹۹ با وجود تعطیلی و شیوع کرونا و با وجود کاهش پرسنل عوامل تولید، شرکت های داخلی توانستند ۵۶ دستگاه لکوموتیو مسافری و باری و ریل باس را تولید کنند.

رسولی گفت: روز آینده تعدادی ناوگان ریلی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری رسمی می شود.

وی افزود: با بهره برداری از این ناوگان رشد ۴۴ درصدی ناوگان نسبت به مدت مشابه سال قبل خواهیم داشت.

رسولی اضافه کرد: امسال با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ۳ مرکز استان به شبکه ریلی متصل می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26146

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.