• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ترمیم ۵۰۰ متر از خطوط ریلی راه آهن قم، با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال

  • کد خبر : 2578
  • ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
ترمیم ۵۰۰ متر از خطوط ریلی راه آهن قم، با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال

0 (0) محسن اعتماد، مدیرکل راه آهن قم گفت: ۵۰۰ متر از خطوط ریلی راه آهن قم، با هدف ارتقای سطح ایمنی در مناطق حادثه خیز، با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال تعویض و روسازی شد. وی اضافه کرد: در این طرح از کوپلاژ با تراورس های بتنی مسلح و پیش تنیده استفاده شد […]

0
(0)

محسن اعتماد، مدیرکل راه آهن قم گفت:
۵۰۰ متر از خطوط ریلی راه آهن قم، با هدف ارتقای سطح ایمنی در مناطق حادثه خیز، با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال تعویض و روسازی شد.

وی اضافه کرد: در این طرح از کوپلاژ با تراورس های بتنی مسلح و پیش تنیده استفاده شد تا در مواجهه با ماسه و رطوبت دچار فرسودگی نشود.

تراورس های بتنی، با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در کشور تولید و در اکثر خطوط راه آهن کشور استفاده می شود. تروارس های مذکور از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و شن های روان برخوردار بوده و طول عمری به مراتب بیشتر از تراورس های چوبی و فلزی دارند و در روانی سیر و حرکت قطارهای باری و مسافری نقش عمده ای ایفا می کند. در نقاطی که خطوط تعویض و یا به تروارس بتونی مجهز می شود، باعث افزایش سرعت، ارتقای ایمنی و کاهش ارتعاشات عرضی و طولی قطارها می گردد.

راه آهن قم در حال حاضر دارای ۴۰۰ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی و متشکل از ۱۳ ایستگاه است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2578

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.