• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

تشریح اقدامات راه‌آهن در ۴۸ ساعت بحرانی آب‌وهوایی

  • کد خبر : 2995
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
تشریح اقدامات راه‌آهن در ۴۸ ساعت بحرانی آب‌وهوایی

0 (0) تشریح اقدامات راه‌آهن در ۴۸ ساعت بحرانی آب‌وهوایی میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری ضمن ابراز تسلیت به‌منظور سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به اقدامات راه‌آهن در ۴۸ ساعت بحرانی آب‌وهوایی کشور به‌ویژه استان تهران اظهار داشت: با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کارکنان خدوم راه‌آهن تمام مسیرهای ریلی طی […]

0
(0)

تشریح اقدامات راه‌آهن در ۴۸ ساعت بحرانی آب‌وهوایی

میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری ضمن ابراز تسلیت به‌منظور سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به اقدامات راه‌آهن در ۴۸ ساعت بحرانی آب‌وهوایی کشور به‌ویژه استان تهران اظهار داشت: با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کارکنان خدوم راه‌آهن تمام مسیرهای ریلی طی دو روز برفی و شرایط سخت آب و هوایی باز بوده است.

✅ در ساعات ابتدایی نسبت به تشکیل ستاد مدیریت بحران راه‌آهن اقدام و به تمام مناطق وضعیت فوق‌العاده ابلاغ شد تا نسبت به پاک‌سازی سوزن‌ها به‌صورت شبانه‌روزی اقدام شود تا مشکلی در اختلالی در تردد‌ها پیش نیاید.

✅ معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه «تأکید ما بر حفظ ایمنی در سیر، ایستگاه‌ها و سکو‌ها بود» گفت: وضعیت سیر به‌طور مرتب از روی گراف بررسی می‌شد تا در صورت احتمال به وجود‌ آمدن تأخیر به مسافران از طریق پیامک اطلاع‌رسانی شود.

✅ موسوی با توجه به واگذاری تمام واگن‌های مسافربری به بخش خصوصی خاطر بیان داشت: تجهیز، کاربری و آمادگی ناوگان به‌تمامی مدیران شرکت‌های مسافری تأکید شد و آن‌ها نیز در طول ۴۸ ساعت در کنار راه‌آهن بودند.

✅ وی با اشاره به تعداد مسافران جابجا شده در ۴۸ ساعت مذکور اظهار داشت: در این مدت ۱۴۰ هزار مسافر با ۴۳۲ قطار مسافربری جابجا شد که ۵۹ هزار و ۴۷۲ مسافر در محور خراسان، ۱۱۱۲۶ مسافر در محور آذربایجان، ۳۴ ۱۵۲ مسافر در محور جنوب و جنوب شرق، ۲۲۸۶ مسافر در محور شمال و ۳۲۹۸۱ مسافر از طریق قطار‌های حومه‌ای جابجا شد.

✅ با توجه به شرایط آب و هوایی با برنامه‌ریزی قطارهای فوق‌العاده برای مسیر‌های تهران-قم، تهران-زنجان و بالعکس در نظر گرفته و به تمام ایستگاه‌ها اعلام شد در طول مسیر به مسافران خدمات ارائه کنند.

✅ ۱۳ هزار مسافر در قالب ۳۸ رام قطار به‌صورت رایگان جابجا شدند.

✅ با اضافه کردن واگن‌های ذخیره به ناوگان ریلی به‌ویژه در تهران، سعی شد به تمام تقاضا‌ها در ۴۸ ساعت بحرانی پاسخ داده شود.

✅ این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن با اشاره به تأخیر درحرکت قطارهای مسافربری طی ۴۸ ساعت مذکور تصریح کرد: به دلیل شرایط جوی نامطلوب و برف و کولاک شدید که منجر به انسداد جاده‌ها و فرودگاه امام نیز شده بود، در راستای حفظ ایمنی سفر شهروندان سرعت حرکت قطار از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به حداکثر ۴۰ کیلومتر در ساعت کاهش یافت و زمان تأخیر نیز به مسافران اطلاع‌رسانی شد.

✅ میرحسن موسوی در ادامه از انجام طرح سفر‌های نوروزی قطار‌ها به مدت ۲۰ روز از تاریخ ۹۶/۱۲/۲۵ الی ۹۷/۱/۱۵ خبر داد و گفت: از ساعت ۸ صبح ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری فروش بلیت قطار‌های تهران-مشهد و از ساعت ۸ صبح روز ۱۶ بهمن برای تمام مسیر‌ها به‌صورت آنلاین و یا از طریق مراکز فروش مجاز بلیت آغاز می‌شود.

✅ وی با اشاره به در نظر گرفتن ۴۸۴۰ قطار برای پیک ۲۰ روزه نوروز ۹۷ گفت: این میزان نیز نسبت به نوروز ۹۶ حدود ۱۵.۷ درصد رشد داشته است.

✅ به گفته موسوی ۱ میلیون و ۸۷۳ هزار صندلی برای مسافران ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۶ بالغ‌بر ۱۳.۸ درصد رشد داشته است.

✅ معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به راه‌اندازی قطارهای گردشگری و فعالیت آن‌ها در پیک نوروزی اظهار داشت: قطارهای گردشگری در مسیر‌های تهران-سوادکوه، تبریز-رازی، تهران-بادرود، اهواز-اندیمشک-تنگه پنج و همچنین راه‌اندازی تور گردشگری از ایستگاه راه‌آهن تهران برنامه‌ریزی شده است.

✅ وی از مردم درخواست کرد تا برای تهیه بلیت‌های نوروزی با برنامه‌ریزی و به‌صورت آنلاین یا از مراکز مجاز فروش بلیت تهیه کنند و در صورت هرگونه ابهام یا نیاز به مشاوره و پاسخگویی با شماره تلفن ۰۲۱۵۱۴۹ تماس حاصل کنند. این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات مسافران و شهروندان است.

✅ وی با اشاره به افزایش خدمات ایستگاهی نوروز ۹۷ بیان داشت: نسبت به آماده‌سازی تمام ایستگاه‌های مسافری در مسیرهای ریلی کشور ازجمله احداث، بازسازی و بهسازی سالن‌های انتظار، سرویس‌های بهداشتی و مسافرخانه‌ها اقدام شده است و در سال جاری از ۱۰ نمازخانه و سرویس بهداشتی بهره‌برداری شده است و ۱۴ سرویس بهداشتی و نمازخانه برای ایام پیک سفر در ایستگاه‌های بین‌راهی مسیرهای مبدأ و مقصد به بهره‌برداری خواهد رسید.

✅ در مسیر تهران-مشهد برای راحتی جابجایی مسافران نسبت به احداث پله‌برقی و رمپ از سکو‌های ۲ و ۳ به سکوی یک اقدام شده است و در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

✅ موسوی از موافقت با صدور مجوز برای ۲۵ شرکت جهت فروش بلیت به مسافران خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای تهیه بلیت علاوه بر چهار منبع خرید بلیت قطار می‌توانند از ۲۵ شرکت مندرج در سایت شرکت راه‌آهن نیز استفاده کنند.

 

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.