• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تشکیل انجمن خبرگان حمل ونقل ریلی کشور ضروری است

  • کد خبر : 16542
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
تشکیل انجمن خبرگان حمل ونقل ریلی کشور ضروری است

0 (0) مدیرعامل راه آهن: تشکیل انجمن خبرگان حمل ونقل ریلی کشور ضروری است معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن گفت: با تشکیل انجمن خبرگان حمل و نقل ریلی باید از تجربه ارزشمند کارکنان با سابقه صنعت حمل ونقل ریلی کشور در تمام حوزه های راه آهن استفاده کنیم. به گزارش روابط عمومی […]

0
(0)

مدیرعامل راه آهن:
تشکیل انجمن خبرگان حمل ونقل ریلی کشور ضروری است

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن گفت: با تشکیل انجمن خبرگان حمل و نقل ریلی باید از تجربه ارزشمند کارکنان با سابقه صنعت حمل ونقل ریلی کشور در تمام حوزه های راه آهن استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، « سعید رسولی » در همایش ایمنی در راه آهن افزود: بازنشستگان و پیشکسوتان صنعت حمل ونقل ریلی کشور سرمایه های ارزشمندی هستند که باید از این ظرفیت به نحوه مناسبی برای توسعه بخش های مختلف حمل ونقل ریلی کشور استفاده شود.

وی یادآورشد: از قائم مقام مدیرعامل راه آهن می خواهم هر چه سریعتر زمینه تشکیل این انجمن را در کشور فراهم کنند تا از تجارب ارزشمند بازنشستگان شرکت راه آهن به خصوص در ارتقای ایمنی بیشتر در این حوزه بیش از پیش استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جان باختن سالیانه ۱۶ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی زیبنده نام بلند کشورمان نیست و اگر ارتقا ایمنی در حمل ونقل هدف ما باشد باید از این استراتژی های ۶ گانه به خوبی استفاده کنیم.

رسولی، هوشمند سازی حمل ونقل ، افزایش سهم ریل ، ارتقای سطح کیفی خدمات حمل ونقل همگانی ، ارتقای استانداردهای ایمنی در زیر ساخت های ناوگان حمل ونقل ، تمرکز بر نقش عوامل انسانی در سوانح حمل ونقل و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه و سیستماتیک در مدیریت ایمنی بخش حمل ونقل را ۶ هدف استراتژیک در ارتقای ایمنی در صنعت حمل ونقل دانست.

وی با بیان اینکه مولفه ایمنی از بدیهیات و بارزترین خصوصیت حمل و نقل ریلی است، گفت: ایمنی برند راه آهن و راه آهن کلید واژه توسعه پایدار کشور است و باید تلاش کنیم این شعار همواره در تمام بخش های مختلف راه آهن استفاده شود.

رسولی تصریح کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه و با استفاده از تجارب و آسیب‌شناسی گذشته بتوانیم از سال آینده همایش ایمنی را در سطح بین المللی و با مشارکت تمام شرکت‌های حمل و نقل ریلی و صاحب نظران صنعت برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه خدا را بسیار شاکریم که سوانح و حوادث حمل و نقل ریلی در کشور بسیار اندک است، گفت: باید با استفاده از دانش و فرهنگ سازی و برگزاری آموزش های کاربردی مورد نیاز آثار دخالت عامل انسانی در حوادث و سوانح را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل راه‌آهن اظهارداشت: هوشمند سازی و استفاده از سامانه های هوشمند برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار و مسافر در کشور به کارآمدی پایدار منجر خواهد شد که کاهش حوادث رانندگی و ارتقای سطح کیفی خدمات در حوزه بار و مسافر از نتایج مثبت آن است و در این راستا نقش نیروی انسانی متخصص بر کسی پوشیده نیست.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: هر چه در حوزه حمل و نقل ریلی سوانح و حوادث کاهش پیدا کند سرمایه‌گذاریها نیز در این بخش ارتقا پیدا خواهد کرد و نقش آموزش مستمر و کارآمد می‌تواند در رویکرد فعال و سیستماتیک در این بخش بسیار تاثیرگذار باشد.

رسولی در ادامه به جاری شدن سیل در برخی از استانها اشاره کرد و گفت: جاری شدن سیل در برخی از استان‌های کشور برای ما درس های خوبی را آموخت به طوری که این حادثه نشان داد که آسیب‌پذیری شبکه ریلی و پایداری آن بسیار کمتر از سایر شقوق حمل و نقل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: با وجود جاری شدن سیل در برخی از استان های کشور تمام دست اندرکاران شرکت راه‌آهن تلاش کردند با همکاری شرکت‌های ریلی برنامه سفرهای نوروزی به موقع انجام شود تا مردم در استفاده از قطارهای مسافری در این ایام مشکلی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پایان تاکید کرد: همه ما به اهمیت ایمنی در صنعت حمل ونقل ریلی کشور اعتقاد داریم و امیدواریم برگزاری این همایش به نتایج مثبت و عملی در صنعت حمل ونقل ریلی کشور منتج شود.

در پایان همایش ایمنی در راه آهن، با حضور اساتید، دانشجویان، کارشناسان و فعالان حمل و نقل ریلی میزگرد تخصصی مخاطرات طبیعی و ایمنی در راه آهن برگزار شد.

نقش عوامل انسانی در ارتقای ایمنی در حمل ونقل ریلی و نقش سامانه های مدیریت ایمنی در زیرساخت ها، ناوگان و رعایت استانداردها و مقررات در حوزه ایمنی ریلی از محورهای برگزاری این همایش در راه آهن است.

هوشمند سازی و استفاده از فناوریهای نوین در صنعت حمل ونقل ریلی ، پایش تحلیل و مستند سازی سوانح، مدیریت نظامند بحران ها، ایمنی در محیط کار و نحوه حمل کالاهای خطرناک از این محورهای همایش ایمنی در راه آهن است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.