• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تصویب راه‌آهن بوشهر – شیراز عیدی دولت به مردم استان بوشهر بود

  • کد خبر : 3784
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
تصویب راه‌آهن بوشهر – شیراز عیدی دولت به مردم استان بوشهر بود

0 (0) به گزارش ذاکرنیوز، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با تشکر از مدیران اجرایی و روحانیت که در سال جاری برای توسعه و آبادانی استان تلاش داشتند، اظهار داشت: ۲۲ اسفندماه روز شهدا است و از مدیران اجرایی انتظار داریم برای گرامیداشت این روز نهایت همت را داشته باشند. […]

0
(0)

به گزارش ذاکرنیوز، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با تشکر از مدیران اجرایی و روحانیت که در سال جاری برای توسعه و آبادانی استان تلاش داشتند، اظهار داشت: ۲۲ اسفندماه روز شهدا است و از مدیران اجرایی انتظار داریم برای گرامیداشت این روز نهایت همت را داشته باشند.

وی با اشاره به اتفاقات و تحولات تلخ و شیرین در سال ۹۶ بیان کرد: برگزاری همزمان انتخابات مجلس و شوراها تجربه ارزشمند در کشور بود که با موفقیت انجام شد و در استان بوشهر هم درصد مشارکت مردم ۷۷.۴ درصد ثبت شد که نشان از حضور گسترده مردم در انتخابات دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت در سال جاری و کاهش تورم گفت: افزایش صادرات نفت، افزاریش برداشت از میدان گازی پارس جنوبی و برابر شدن سهم برداشت ایران با قطر، ساخت ۱۰ سکوی فنیت توسط قرارگاه خاتم الانبیا در شرکت صدرا، مقابله با تروریسم و شکست داعش در عراق و سوریه، صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی به عنوان یک موفقیت در عرصه نشاط اجتماعی بخشی از تحولات مثبت و ارزشمند در سال ۹۶ بود.

گراوند با اشاره به حوادث تلخ و ناگوار سال جاری اضافه کرد: زلزله کرمانشاه، حادثه نفتکش سانچی، سقوط هواپیمای تهران به یاسوج و انفجار معدن استان گلستان از جمله حوادث ناگواری بود که در سال جاری موجب تالم خاطر مردم ایران شد.

نظام اداری نقاط ضعف خود را شناسایی کند

وی به اعتراضات دیماه در کشور هم اشاره کرد و بیان داشت: این اعتراضات و برخی شعارهایی که در این اعتراضات بیان شد تلخ بود اما باید از این اعتراضات درس بگیریم و نظام اداری باید نقاط ضعف خود را شناسایی کند، اگر بافساد مبارزه نکنیم مردم معترض می شوند.

استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به اعتراضات صورت گرفته، نظام اداری باید با هرگونه فساد و مظاهر آن مبارزه کند، این حوادث را باید آسیب شناسی کنیم، اعتراضات دیماه ما را بیدار کرد تا خود را بیشتر مهیای خدمتگزاری به مردم کنیم.

گراوند اضافه کرد: در استان بوشهر با وجود اعتراضات در مورد کالای همراه ملوان، مردم با هوشیاری با این قضیه برخورد کردند و مشکل خاصی را شاهد نبودیم.

راه‌آهن هدیه دولت به استان بوشهر

وی با قدردانی از حمایت های امام جمعه، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در آستانه سال جدید، دولت تدبیر و امید با تصویب اجرای راه آهن شیراز به بوشهر یک عیدی به مردم استان داد.

استاندار بوشهر افزود: در نشست مشترک کمیسیون عمران و بودجه مجلس شورای اسلامی در بوشهر برای تعیین تکلیف اعتبار پروژه مذکور، مقرر شد ۱۵ درصد از سهم آورده در فایناسن از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.

گراوند با قدردانی از وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: ایجاد این کریدور ریلی در جنوب کشور یک ضرورت بود که توسعه استان بوشهر را شتاب بیشتری خواهد داد.

لزوم آمادگی برای نوروز

وی با اشاره به فرارسیدن سال جدید گفت: مدیران اجرایی آمادگی خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی در سال جدید داشته باشند و تهمیدات لازم برای این امر را بیاندیشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر تدوین برنامه کاری توسط دستگاه های اجرایی به تغییرات مدیریتی در استانداری اشاره کرد و افزود: بنا به شرایط و ملاحظات و بررسی صورت گرفته، تغییراتی در استانداری انجام دادیم و هر کس که انتخاب شده، انتخاب شخص خود من بوده و با مشورت و بررسی صورت گرفته، نهایتا شخص خودم تصمیم گرفتم.

گراوند بیان کرد: بر اساس قانون مکلف هستیم ۸۵ درصد از مدیران ستادی استانداری را از نیروهای وزارت کشور انتخاب کنم.

وی به انتخاب معاون سیاسی استانداری بوشهر اشاره کرد و گفت: با قدردانی از تلاش های صادقانه آقای ساجدی که مدتی سرپرستی حوزه معاونت سیاسی را بر عهده داشتند، آقای خورشیدی از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس که سابقه اجرایی در مسئولیت‌های مختلف وزارت کشور را هم داشتند به عنوان معاون سیاسی استاندار معرفی می کنم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.