• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تعمیر واگن‌های فرسوده الزامی است

  • کد خبر : 6850
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
تعمیر واگن‌های فرسوده الزامی است

0 (0) تعمیر واگن‌های فرسوده الزامی است الزامی به خروج واگن‌های فرسوده از شبکه سیر نیست بلکه طبق دستورالعملی که از سال 94 لازم‌الاجرا بوده شرکت‌ها باید طبق برنامه‌ریزی منظمی به تعمیر واگن‌های خود بپردازند. در این زمینه با رییس‌جمهور، وزیرکشور و معاون مکاتباتی داشته‌ایم تا شرکت‌ها با تأمین منابع مالی ارزان‌قیمت بتوانند به تعمیر […]

0
(0)

تعمیر واگن‌های فرسوده الزامی است

الزامی به خروج واگن‌های فرسوده از شبکه سیر نیست بلکه طبق دستورالعملی که از سال 94 لازم‌الاجرا بوده شرکت‌ها باید طبق برنامه‌ریزی منظمی به تعمیر واگن‌های خود بپردازند. در این زمینه با رییس‌جمهور، وزیرکشور و معاون مکاتباتی داشته‌ایم تا شرکت‌ها با تأمین منابع مالی ارزان‌قیمت بتوانند به تعمیر و نوسازی واگن‌های خود بپردازند.

تعمیر واگن‌های فرسوده الزامی است
تین‌نیوز | 

دستورالعمل خروج 397 واگن فرسوده از خط سیر که عمری بالای 30 سال دارند، مخالفان و موافقان زیادی در دولت، مجلس و شرکت‌های ریلی داشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت راه‌آهن درباره علل عمل به این تصمیم که سه سال از تاریخ تصویب آن می‌گذرد، گفت: معتقدیم هر واگنی که ایمن نباشد، نباید در شبکه سیر کند. چه سه عدد باشد، چه 300 عدد. بنابراین این واگن‌ها یا نباید سیر کنند و یا باید بعد از تامین ایمنی و ورود مجدد آن‌ها به شبکه تا عمر 12 سال در شبکه حرکت داشته باشند.

سعید محمدزاده در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره مشکل عدم توانایی شرکت‌ها در شرایط موجود اقتصادی حتی برای تعمیر این تعداد واگن گفت: به نظر شما اگر یک شرکت اعتبار مالی کافی برای تعمیر واگن‌هایش را ندارد، ما نیز باید با جان مردم بازی کنیم؟

این مقام مسئول همچنین درباره جنس این واگن‌های فرسوده که به‌زعم شرکت‌های حمل‌ونقلی اغلب اروپایی و بهتر از انواع جدید چینی هستند و هنوز هم در شبکه به‌عنوان قطارهای لوکس سیر می‌شوند نیز تصریح کرد: بنده از شما می‌پرسم که به نظر شما ایمنی مهم‌تر است یا سیر؟ و اگر به شما بگویند که خودروی شما به تعمیرات نیاز دارد و با تعمیر آن می‌توانید از آن تا مدت دیگری هم استفاده کنید، این به این معنی است که خودروی شما از رده خارج است؟ بنابراین شرکت‌ها برای تعمیر واگن‌هایشان وقت داشته‌اند و نباید با جان مردم بازی شود.

محمدزاده اضافه کرد: البته ما با رییس‌جمهور محترم و وزیر کشور و شخص آقای جهانگیری برای حل این مشکل مکاتباتی داشته‌ایم تا شرکت‌ها با تأمین منابع مالی ارزان‌قیمت بتوانند به تعمیر و نوسازی واگن‌های خود بپردازند.

محمدزاده در این‌باره توضیح داد: بنابراین ما نمی‌گوییم که الزاما واگن‌ها باید از رده خارج شوند بلکه طبق دستورالعملی که از سال 94 لازم‌الاجرا بوده گفته‌ایم که شرکت‌ها باید طبق برنامه‌ریزی منظمی به تعمیر واگن‌های خود بپردازند. حال اگر شرکتی بگوید که توان پرداخت این هزینه را ندارد به این معنی نیست که با همان واگن‌ها می‌تواند به سیر خود ادامه دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.