• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تعهد میزان بار انتقالی از شهرک صنعتی زنجان به خط آهن سراسری عملیاتی می‌شود

  • کد خبر : 28437
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
تعهد میزان بار انتقالی از شهرک صنعتی زنجان به خط آهن سراسری عملیاتی می‌شود
ناصر فغفوری روز دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان افزود: اکنون میزان انتقال بار، خیلی بیشتر و بهتر از زمان انجام تعهد شده و این ضمانت برای انتقال بار و توجیه‌پذیر بودن تکمیل طرح وجود دارد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از نصیر نیوز ، با توجه به پیشرفت مطلوب پروژه، این امکان وجود دارد که راه‌آهن شمال‌غرب و شرکت شهرک‌های صنعتی استان برنامه عملیاتی و دارای زمانبندی برای تکمیل آن ارائه دهند تا مراحل جذب اعتبار و سرمایه‌گذاری در آن طریق راه‌آهن کشور، پیگیری شود.

 

فغفوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان توسط اتاق بازرگانی، تدوین و به تصویب رسیده است.

 

وی با بیان اینکه سیاست در اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، تنوع‌بخشی به محصولات و کشورهای مقصد صادراتی است، افزود: محصول صادراتی و وارداتی برای هر کشور به صورت جداگانه در این سند، مشخص شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها گفت: نمایشگاه‌ها ۲ نوع عمومی و اختصاصی است.

 

وی اظهار داشت: نمایشگاه‌های عمومی همراه با فروش محصولات بوده و برگزاری آن در کارگروه تنظیم بازار استان مصوب می‌شود که برگزاری این نمایشگاه‌ها امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری برنامه‌های تجمعی، لغو شد.

 

فغفوری خاطرنشان کرد: تقویم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی آماده است که در صورت تصویب در ستاد کرونا استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در این نمایشگاه‌ها فقط به افراد مشخص که کارت ورود داشته باشند، اجازه ورود و بازدید داده می‌شود اما این نمایشگاه‌ها در صورتی که شرایط استان در خصوص بیماری کرونا مساعد باشد، برگزار می‌شوند.

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: نقشه راه تجارت خارجی این استان با ۶ ماه کار کارشناسی و دریافت نظرات بخش‌های مختلف تدوین و در کارگروه توسعه صادرات استان به تصویب رسیده است.

 

علی یگانه‌فرد با اشاره به نقشه راه تجارت خارجی، ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد نقشه راه استان منطبق با این نقشه بود که بقیه موارد ابلاغی را نیز در نقشه راه استان، اِعمال کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در نقشه راه ابلاغی به اکوتوریسم (طبیعت‌گردی) اشاره شده بود که این بخش نیز به نقشه راه استان اضافه شد.

 

تکمیل خط اتصال شهرک صنعتی به خط آهن بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌خواهد

 

مدیرکل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب کشور نیز گفت: انجام عملیات روسازی و تکمیل خط اتصال شهرک صنعتی شماره یک زنجان به خط آهن سراسری نیازمند بیش از ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

 

علی خدایی اظهار داشت: مصوبه‌ای در دهه ۸۰ شکل گرفته و تفاهنامه‌ای بین راه‌آهن و شرکت شهرک‌های صنعتی به امضا رسیده که خط ریلی شهرک صنعتی شماره یک زنجان به ایستگاه راه‌آهن خرم‌پی متصل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این مسیر دارای هفت کیلومتر خط عادی و سه کیلومتر خط ریلی در داخل محدوده شهرک صنعتی است.

 

خدایی افزود: طبق این تفاهمنامه مقرر بوده که زیرسازی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و روسازی توسط راه‌آهن انجام شود اما زیرسازی تمام نشده و ۲ پل اصلی مانده که هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

مدیرکل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب کشور گفت: تعهد انتقال بار از واحدهای شهرک صنعتی باید محقق شود و شرکت‌های بزرگ نیز تعهد انتقال بار داشته باشند تا این موضوع به شرکت راه‌آهن کشور ارائه شود و آن‌ها نیز برای این حجم از سرمایه‌گذاری ترغیب شوند.

 

وی تصریح کرد: باید مشوق و محرک لازم برای رغبت سرمایه‌گذاری شرکت راه‌آهن در تکمیل این طرح، ایجاد شود.

 

زیرسازی خط آهن شهرک صنعتی ۹۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز با بیان اینکه یک میلیارد تومان از سال ۸۲ تا ۸۵ برای این پروژه هزینه شده و سپس متوقف شده است، گفت: با فعالیت مجدد پروژه از سال ۹۷ تا کنون نیز ۳.۵ میلیارد تومان هزینه شده و اکنون ۹۰ درصد عملیات زیرسازی انجام شده است.

 

ایرج احمدی اظهار داشت: ۲ پل و دیوار حائل مانده که امسال عملیاتی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳.۵ میلیارد از محل بودجه استانی در نظر گرفته شده و مابقی نیز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی تامین می‌شود.

 

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28437

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.