• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

قطار مسافری تهران – آنکارا تیرماه سال جاری راه اندازی می شود

  • کد خبر : 16531
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
قطار مسافری تهران – آنکارا تیرماه سال جاری راه اندازی می شود

0 (0) مدیرعامل راه آهن خبر داد: قطار مسافری تهران – آنکارا تیرماه سال جاری راه اندازی می شود مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: راه اندازی قطار تهران – آنکارا در اجلاس دو جانبه ایران و ترکیه مورد توافق قرار گرفته و امیدواریم تیرماه سال جاری شاهد تردد اولین قطار مسافری در این مسیر باشیم. […]

0
(0)

مدیرعامل راه آهن خبر داد:
قطار مسافری تهران – آنکارا تیرماه سال جاری راه اندازی می شود
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: راه اندازی قطار تهران – آنکارا در اجلاس دو جانبه ایران و ترکیه مورد توافق قرار گرفته و امیدواریم تیرماه سال جاری شاهد تردد اولین قطار مسافری در این مسیر باشیم.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، « سعید رسولی » در حاشیه اجلاس دو جانبه ایران و ترکیه در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه در اجلاس دو جانبه راه آهن های ایران و ترکیه که با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن دولتی ترکیه و هیات همراه در تهران برگزار شد به توافق های خوبی دست پیدا کردیم.
وی تاکید کرد: دو کشور برای اتصال خطوط ریلی در مرز زمینی جدید بازرگان در منطقه چشمه ثریا به استان کارس ترکیه، توافق اولیه به عمل آوردند و مقرر شد این همکاری ریلی، ظرف یکی دو ماه آینده توسط کارشناسان دو کشور نهایی شود.
رسولی یادآور شد: با عملیاتی شدن این پروژه مسیر ترانزیتی جدیدی بین دو کشور برقرار می شود و برای تسهیل تردد قطارهای مسافری و باری بین دو کشور مقرر شد سیستم های کامپیوتری خطوط ریلی ایران و ترکیه به همدیگر متصل شود.
وی اظهار داشت: برای تردد واگن های کشورهای آسیای میانه بر روی شبکه ریلی ایران و ترکیه مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد پس از پایان ماه مبارک رمضان تفاهم نامه تردد قطارهای کشورهای آسیای میانه در شبکه ریلی دو کشور به امضا برسد.
به گفته وی، همچنین دو کشور برای تعیین تعرفه جابجایی بار توافق کردند و مقرر شد کارشناسان دو کشور در این زمینه توافق نهایی کنند تا تبادل حجم بار که هم اکنون بین دو کشور نیم میلیون تن در سال است به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.
در ادامه مدیرعامل شرکت راه آهن دولتی ترکیه نیز گفت: خوشبختانه اجلاس دوجانبه توسعه همکاری های ریلی بین ایران و ترکیه به خوبی برگزار شد تا دو کشور بتوانند از مسیر کوتاهی همکاری های خود را در این بخش توسعه دهند.
« علی احسان اویگون » یادآور شد: ما در نظر داریم خطی ریلی جدیدی از منطقه چشمه ثریا ایران به استان کارس ترکیه برقرار کنیم تا حمل ونقل ریلی دو کشور بیش از پیش تسهیل شود.
وی اظهار داشت: برای تردد مسافران و حمل کالا از طریق ریلی هم اکنون دوکشتی در دریاچه وان برای انتقال بار و یا مسافر آماده شده است که در زمان تردد قطارهای مسافری بین تهران – آنکارا از این شناورها استفاده شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=16531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.