• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تعیین ۲۰ پروژه اولویت دار عمرانی در شهر شیراز

  • کد خبر : 27503
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
تعیین ۲۰ پروژه اولویت دار عمرانی در شهر شیراز
عضو شورای شهر شیراز گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز، ۲۰ پروژه مهم عمرانی را به عنوان پروژه های اولویت دار سال ۹۹ مشخص کرده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در یکصد و سی و هفتمین جلسه صحن علنی شورا، گفت: برای عبور از شرایط اقتصادی دشوار ناشی از شیوع کرونا و تحریم‌های اقتصادی به همدلی مسئولان و مردم نیاز داریم.

او افزود: نوسان نرخ ارز و قیمت‌های بازار باعث افزایش هزینه‌های عمرانی و جاری شهرداری شیراز شده است و این در حالیست که منابع درآمدی همچون اخذ عوارض ساختمانی، افزایشی متناسب با نرخ رشد هزینه‌ها نداشته است.

قائدی اضافه کرد: بدین ترتیب تامین هزینه‌های نگهداری و توسعه شهری نسبت به سال‌های قبل، سخت‌تر شده است و توسعه عادلانه زیرساخت‌های شهری، نیازمند بررسی بیشتر و نیازسنجی اصولی و تعیین اولویت اجرایی است.

او تصریح کرد: محدودیت‌های شهرداری در پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران باعث کاهش تمایل پیمانکاران برای شرکت در مناقصه‌ها شده و موجب شده تا انتخاب پیمانکار برای پروژه‌ها با برگزاری چندین مناقصه و ماه‌ها به طول انجامد و زمان و انرژی شهرداری را بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شیوع کرونا، وضعیت درآمدی شهرداری شیراز را تحت تاثیر قرار داده و ضرورت تعیین پروژه‌های مهم برای تخصیص بودجه را ایجاد کرده است.

قائدی اضافه کرد: کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا، ۲۰ پروژه مهم عمرانی را به عنوان پروژه‌های اولویت دار سال ۹۹ مشخص کرد که با اولویت توسعه شهر و توجه به نیاز‌های شهر و شهروندان تعیین شده اند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: پروژه هایی، چون احداث کنار گذر و زیرگذر «نیایش»، اصلاح هندسی میدان «مطهری»، تقاطع «رحمت -احمدبن موسی (ع)»، تعریض پل «سلمان فارسی»، احداث زیرگذر‌های ساحلی، چپگرد «صدرا» و … است.

او از کلنگ زنی خط سه مترو و توسعه غربی خط یک متروی شیراز خبر داد و گفت: اجرای پروژه تراموا در کنار توسعه مترو، محور گردشگری و زیارتی شهر شیراز را تحت پوشش قرار می‌دهد و نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق اقتصادی خواهد داشت.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27503

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.