• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

تفاهم نامه ای میان راه آهن شمال ۲ و آموزش و پرورش گیلان منعقد شد

  • کد خبر : 23255
  • ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
تفاهم نامه ای میان راه آهن شمال ۲ و آموزش و پرورش گیلان منعقد شد
تفاهم نامه ای میان اداره کل راه آهن شمال ۲ و اداره کل آموزش و پرورش گیلان به منظور فرهنگ سازی ایمنی در مدارس برای آشنایی دانش آموزان با مقررات راه آهن جهت کاهش مخاطرات و برخودهای احتمالی در حریم راه آهن منعقد شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال ۲، غلامحسین ولدی در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که مناطق تازه تاسیس راه آهن با آن مواجه هستند عدم آشنایی مردم با این شیوه حمل و نقل و در نتیجه برخورد افراد و خودروها با وسائط نقلیه ریلی به شماره می رود که برای رفع این مشکل، کار گروهی با هدف فرهنگ سازی ایمنی در اداره کل راه آهن شمال ۲ تشکیل شده است.
وی افزود: آموزش و پرورش نقش مهمی را در زمینه فرهنگ سازی ایفا می کند و از جمله سازمان های است که می تواند ما را در زمینه به حداقل رساندن برخورد ها و مخاطرات ورود به حریم راه آهن یاری کند.
وی بیان کرد: مطابق این تفاهم نامه کارشناسان راه آهن برای ارائه مقررات ایمنی راه آهن و پخش کلیپ های آموزشی و هشدارهای ایمنی، در مدارس حاشیه خطوط راه آهن حضور پیدا می کنند.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ ضمن اشاره به اینکه راه آهن ارتباط مستمر و اثربخشی با آموزش و پرورش داشته، گفت: با اجرای این تفاهم نامه و آگاهی بخشی عمومی می توانیم میزان برخوردها و نقض حریم راه آهن توسط افراد را به حداقل ممکن برسانیم.
وی ادامه داد: راه آهن یک شیوه حمل و نقل ایمن و ارزان است و ارتقاء مبحث ایمنی یکی از اولویت های مهم راه آهن به شمار می رود.
ولدی اذعان داشت: راه آهن شمال ۲ برای انجام سفرهای گروهی آمادگی لازم را دارد و برای تحقق این امر برحسب تقاضا امکان در نظر گرفتن قطار فوق العاده نیز وجود دارد.
نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: احداث راه آهن و فراهم شدن امکان سفرهای تفریحی، زیارتی و علمی در راستای رفاه عمومی، اقدامی ماندگار و پسندیده است.
وی با اشاره به اینکه راه آهن شمال ۲ در راستای توسعه اقتصادی نقش آفرینی جهانی خواهد داشت، اضافه کرد: دیپلماسی ایران در قبال سرمایه گذاری کشور آذربایجان در پایانه ریلی آستارا برای منطقه خیر و برکت به ارمغان می آورد.
وی ضمن اشاره به اینکه زیرساخت های ریلی در استان باعث افتخار اهالی گیلان است، افزود: اجرای پروژه های ریلی در استان غرور برانگیز است.
جهان آرای تاکید کرد: با فرهنگ سازی بایستی زمینه زیست مسالمت آمیز مردم منطقه را در کنار خطوط ریلی فراهم کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23255

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.