• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تفاهم نامه مشارکت مناطق آزاد ارس و ماکو در اتصال راه آهن ایران به ترکیه امضا شد

  • کد خبر : 10101
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
تفاهم نامه مشارکت مناطق آزاد ارس و ماکو در اتصال راه آهن ایران به ترکیه امضا شد

0 (0) تفاهم نامه مشارکت در اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به ترکیه از مسیر چشمه ثریا با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به امضای طرفین رسید. به گزارش روابط عمومی و […]

0
(0)

با امضای تفاهم نامه مشارکت مناطق آزاد ارس و ماکو در اتصال خط آهن جمهوری اسلامی ایران به ترکیه، مسیر ریلی به طول 140 کیلومتر با مشارکت این مناطق آزاد احداث شده و اتمام این مسیر به تکمیل پروژه ترانزیتی کریدور شرق به غرب کمک خواهد کرد. مناطق آزاد ارس و ماکو بر اساس تفاهم نامه امضا شده، مسئولیت مشارکت در مطالعات آزادسازی مسیر و کمک به امر سرمایه گذاری برای تسهیل در روند اجرا را بر عهده خواهند داشت.

تفاهم نامه مشارکت در اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به ترکیه از مسیر چشمه ثریا با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به امضای طرفین رسید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، با امضای تفاهم نامه مشارکت مناطق آزاد ارس و ماکو در اتصال خط آهن جمهوری اسلامی ایران به ترکیه، مسیر ریلی به طول 140 کیلومتر با مشارکت این مناطق آزاد احداث شده و اتمام این مسیر به تکمیل پروژه ترانزیتی کریدور شرق به غرب کمک خواهد کرد. مناطق آزاد ارس و ماکو بر اساس تفاهم نامه امضا شده، مسئولیت مشارکت در مطالعات آزادسازی مسیر و کمک به امر سرمایه گذاری برای تسهیل در روند اجرا را بر عهده خواهند داشت.
این تفاهم نامه بر مبنای سیاست های کلی برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر افزایش زیرساخت های حمل و نقل ریلی با مشارکت دو منطقه آزاد ارس و ماکو، تهیه شده است و راه آهن جمهوری اسلامی ایران را به راه آهن ترکیه و خطوط آهن بین المللی متصل خواهد کرد.
بر اساس مفاد این تفاهم نامه، انجام کلیه عملیات طراحی، مطالعات مسیر، طرح و تاسیسات جانبی، ساختمان ایستگاه های مورد نیاز در فاز اول در مناطق آزاد ارس و ماکو و مطالعات اقتصادی و ارائه پیشنهاد مدل مشارکت و سرمایه گذاری با تایید راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
همچنین طرفین تفاهم نامه بر اساس مدل های مشارکت و سرمایه گذاری پیشنهاد شده، نسبت به جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه اقدام کرده و حمایت های لازم را برای تامین مالی از طریق ساز و کارهای مختلف به عمل می آورند.
در مراسم امضای تفاهم نامه مشارکت مناطق آزاد ارس و ماکو در اتصال خط آهن جمهوری اسلامی ایران به ترکیه، مرتضی بانک، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و سعید محمدزاده، مدیرعامل سازمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
گفتنی است، منطقه آزاد ارس هم اکنون پروژه های متعددی را برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی آغاز کرده است و در روزهای اخیر، فراخوان جذب سرمایه گذار را برای پروژه بزرگ احداث خط آهن جلفا – قلی بیگلو به طول 204 کیلومتر و برآورد اولیه ۶۰۰ میلیون یورو منتشر کرده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10101

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.