• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تقاضای سفرهای ریلی در مسیر خراسان افزایش یافته است

  • کد خبر : 23551
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
تقاضای سفرهای ریلی در مسیر خراسان افزایش یافته است
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: با وجود بهبود کیفیت خدمات ارائه شده در شبکه حمل و نقل ریلی مسافر، تقاضای سفر از طریق قطار در مسیرهای منتهی به مشهد افزایش یافته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی نصیری ورگ در خصوص تاثیرگذاری افزایش قیمت بنزین بر تقاضای سفرهای ریلی اظهار نظری نکرد و افزود: از جمله عوامل ارتقای استقبال از سفر با راه آهن در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد می توان به کاهش تاخیر قطارها اشاره کرد.   
وی ادامه داد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۱ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۲۹۲ زائر و مسافر توسط راه آهن خراسان جا به جا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چهار درصدی داشته که موجب شده این اداره کل در میان سایر مناطق راه آهن در سطح شبکه ریلی کشور بار دیگر رتبه نخست جا به جایی مسافر برون شهری را کسب کند.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در آذر ماه سال جاری نیز یک میلیون و ۳۵ هزار و ۹۷۹ مسافر و زائر در اداره کل راه آهن خراسان جا به جا شده اند.
نصیری افزود: در این مدت ۲۲ هزار و ۵۱۶ رام قطار مسافری از ۳۰ شهر و مرکز استان در اداره کل راه آهن خراسان تردد کرده اند که در این برنامه از مشهد به تهران، بندرعباس، شیراز، کرمان، تبریز و اهواز حمل خودرو به صورت مستقیم انجام شده است.

در حال حاضر شمار ایستگاه‌های اداره کل راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است و روزانه ۸۸ رام قطار مسافربری در مسیر ۳۱ شهر و مرکز استان و ۱۰ رام قطار باری به مقاصد تجاری مختلف به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کند.  

از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

تراکم ریل در خراسان رضوی نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین کشور است و به خاطر وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطارهای مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد دارند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23551

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.